;
coinex

حریم شخصی کاربران آمازون نقض شد؛ فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس

حریم شخصی کاربران آمازون نقض شد. پلیس اورلاندو از یک سیستم تشخیص چهره در دوربین‌های نظارتی استفاده می‌کند که آن را از شرکت آمازون خریده است.

به گزارش تکراتو، وب‌سایت آزادی‌های مدنی آمریکا، اسنادی منتشر کرده که بر اساس آن، پلیس شهر اورلاندو و بخش اورگان واشنگتن از سیستم تشخیص چهره آنلاینی استفاده می‌کند که از شرکت آمازون خریده است دسترسی به این تصاویر با پرداخت ۶ تا ۱۲ دلار امکان‌پذیر است و این امر باعث نقض آزادی شهروندان شده است.

نقض حریم شخصی کاربران آمازون

این سیستم تشخیص چهره، نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بخشی از خدمات مبتنی بر ذخیره‌سازی ابری برای ارائه تجزیه و تحلیل در سرویس‌های  پینترست و سی-اسپن ارائه شد. این سیستم تشخیص چهره در دوربین همراه نیروهای پلیس و دوربین‌های کنترل شهری به‌ کار گرفته شده‌ و همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از شهروندان شده است.

مدیر این پروژه، اعلام کرده است که بررسی لحظه به لحظه تصاویر استریم شده توسط این سیستم در سطح شهر، ردیابی تمامی رفت‌وآمد شهروندان از جمله شخص شهردار یا افراد خاص را میسر می‌سازد. این موضوع، نگرانی در مورد آزادی‌های مدنی شهروندان را در پی داشته است.

اعتراضات گسترده و ارسال نامه‌های متعدد از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی در آمریکا مبنی‌ بر توقف سرویس تشخیص چهره و عدم کنترل زیرساخت‌های این سرویس توسط دولت، باعث شد مدیرعامل آمازون به این موضوع واکنش نشان دهد.

جف بزوس، مدیرعامل و مؤسس آمازون، اعلام کرد این شرکت دسترسی تمامی حساب‌های کاربری که قانون را نقض می‌کنند به‌زودی مسدود خواهد کرد. یکی دیگر از اعضای این شرکت، استفاده از این فناوری را نه تنها باعث افزایش کیفیت زندگی و بهره‌برداری از آن نمی داند بلکه آن را راهی اشتباه اعلام کرده است.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر