;
coinex

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96؛ استفاده 53 میلیون نفر از اینترنت موبایل

آخرین شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۶ منتشر شد. براساس این آمار بیش از ۵۳ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند.

به گزارش تکراتو، ضریب نفوذ موبایل به ۱۱۰ درصد رسیده است. این آمار مربوط به شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 است. تا پایان سال ۹۵ ضریب نفوذ موبایل در کشور ۱۰۴ درصد بود و ۳۳ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل بودند.

بررسی شاخص های مهم ارتباطات کشور در سال 96

با بررسی شاخص های مهم ارتباطات کشور و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۹۶، می توان به این نتیجه رسید که تعداد تلفن ثابت دایر شده در کشور به ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ خط رسیده و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۸.۷۱ درصد شده است. این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ تعداد ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره تلفن ثابت در کشور دایر و ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز ۳۸.۵۴ درصد بود. بنابراین مشخص است که توسعه ارتباطات در شاخص تلفن ثابت متوقف شده است.

تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۶۹ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۶۸ سیم کارت در کشور واگذار شده که از این تعداد ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ خط موبایل فعال است. این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ ، تعداد ۱۵۴ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۸۸ سیم کارت توسط اپراتورهای موبایل واگذار شده بود که از این تعداد، ۸۲ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۰۴ خط موبایل فعال بودند. براساس اطلاعات موجود بیش از ۸۰ میلیون سیم کارت غیرفعال هستند.

بنابراین ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان سال 96 به ۱۱۰.۵۳ درصد رسیده که تا پایان سال ۹۵ حدود ۱۰۴.۱۴ درصد بوده است.

بررسی وضعیت شاخص های مهم ارتباطات کشور از سال 86 تا 96

در این گزارش همچنین وضعیت شاخص های مهم ارتباطات کشور از سال ۸۶ تا پایان سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفته است.

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 1

ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور طی ۱۰ سال گذشته از ۳۳.۴۹ درصد به ۳۸.۷۱ درصد رسیده است.

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 2

مقایسه ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه نیز نشان می دهد که در سال ۸۶ ضریب نفوذ موبایل در ایران ۳۹.۵ درصد بود و طی ۱۰ سال اخیر به ۱۱۰/۵۳ درصد رسیده است.

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 3

برآوردها نشان می دهد که ضریب نفوذ سیم کارت واگذار شده در کشور نیز از سال ۸۶ که ۴۶.۸ درصد بوده به ۲۱۲.۱۲ درصد رسیده و رشد بیش از ۵ برابر داشته است.

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 4

مقایسه ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل نیز طی ۱۰ سال گذشته نشان می دهد که در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند بین الملل ۶.۰۵ گیگابیت برثانیه بوده که هم اکنون با رشد قابل توجهی به ۱۵۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 5

ظرفیت پهنای باند شبکه IP داخلی کشور نیز طی ۱۰ سال اخیر از ۳۱.۸ گیگابیت در سال ۸۶ به ۶۹۶۸ گیگابیت برثانیه در پایان سال ۹۶ رسیده است.

انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال 96 6

برمبنای آمار منتشر شده، در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۰۰ روستا دارای ارتباط بوده که در پایان سال ۹۶ این رقم به ۵۵ هزار و ۳۲۵ روستا رسیده است.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر