;
coinex

استفاده از حس لامسه در ربات ها ؛ افزایش شباهت ربات ها به انسان

استفاده از حس لامسه در ربات ها خبری جدید است. هر چند ربات ها توانسته اند در بسیاری از موادر از انسان پیشی بگیرند اما وجود حس لامسه در آنها موضوعی جدید است.

به گزارش تکراتو، برخی ربات ها از انسان ها سریع تر می دوند و کارهای سخت تری را سریعتر و بهتر از انسان انجام می دهند اما هیچ کدام از آنها پیش از این از حواس پیشرفته انسانی یعنی حس لامسه برخوردار نبودند.


بیشتر بخوانید: پوست الکترونیکی به روبات ها و اعضای مصنوعی حس لامسه می بخشد


استفاده از حس لامسه در ربات ها

مهندسان موسسه EPFL در لوزان سوئیس راهی برای استفاده از حس لامسه در ربات ها ابداع کردند. آنها برای حل این مشکل کابل های فوق سبک و منعطفی را طراحی کردند که با نصب آنها در درون بدن ربات ها حس لامسه را در این ربات ها ایجاد کرد.

این کابل های استفاده شده در بدن ربات ها مجهز به الکترودهایی هستند که ارسال سیگنال های الکترونیکی را در واکنش به لمس بدن ربات ممکن می کنند. این کابل ها مانند شبکه عصبی بدن انسان عمل می کنند و می توانند کارکردهای مشابهی را برای ربات ها به ارمغان آورند.

پژوهشگران با نصب چندین لایه الکترود بر روی این کابل ها توانستند حس لامسه را در ربات ها تقویت و واکنش های متفاوتی را از ربات ها ببینند.

محققان سوئیسی هنوز اعلام نکرده اند که آیا قصد دارند ربات مستقلی را بر مبنای چنین توانمندی هایی عرضه کنند یا خیر. اما به نظر می رسد شرکت های سازنده محصولات رباتیک از چنین دستاوردی استقبال کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر