;
coinex

تشخیص هویت افراد از طریق راه رفتن؛ احرازهویت بیومتریکی

تشخیص هویت افراد از روی نحوه راه رفتن آنها امکان پذیر است. محققان از هوش مصنوعی و یک پد فشار برای ایجاد این سیستم احراز هویت بیومتریکی استفاده کرده اند.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه منچستر و مادرید یک سیستم احراز هویت بیومتریک ساخته اند که با توجه به راه رفتن افراد روی یک پد فشار قادر است آنها را شناسایی کند.

تشخیص هویت افراد با را رفتن

برای این امر پد تشخیص هویت در کف زمین قرار داده می شود و هنگامیکه افراد بر روی آن راه می روند، الگوی راه رفتن (فشاری که در هر گام ایجاد می کنند) آنها ثبت می شود. برای تشخیص هویت افراد از این طریق پوشیدن یا نپوشیدن کفش اهمیتی ندارد.

در ادامه الگوی جدید با الگویی که قبلا از فرد ذخیره شده تطابق داده می شود تا مشخص شود فردی که از روی پد عبور می کند همان کسی است که ادعا کرده است.

عمر کوستیلا ریز که رهبر این پژوهش است در مورد تشخیص هویت افراد به این روش جدید اعلام کرده است که هر انسانی هنگام حرکت به طور تقریبی ۲۴ ویژگی و حرکت مخصوص به خود را دارد که الگوی راه رفتن او را تشکیل می دهد. بنابراین با رصد این حرکات می توان کاربر را شناسایی کرد.

محققان برای آموزش هوش مصنوعی به کار رفته در این سیستم بزرگترین مخزن اطلاعات گام های افراد در تاریخ را به وجود آوردند. این مخزن که SfootBD نام گرفته، شامل ۲۰ هزار سیگنال مربوط به گام های ۱۲۷ نفر است.

کاربرد سیستم تشخیص هویت از طریق راه رفتن

این سیستم تشخیص هویت در اماکن بازرسی فرودگاهی، دفاتر اداری و محیط خانگی آزمایش شده و در همه آنها توانسته به طور ۱۰۰ درصد افراد را درست تشخیص دهد. بنابراین می توان از این پد در اینگونه مکان ها برای تشخیص هویت استفاده نمود.

لازم به ذکر است که هدف از انجام این تحقیق، حل مشکل نشانگرهای کاهش قدرت شناخت و آغاز بیماری در افراد مختلف بوده که به گفته ریز، حرکات انسان یک نشانگر نوین و مناسب برای تشخیص کاهش قدرت است.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر