;
coinex

آیا خروج آمریکا از برجام باعث لغو اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی خواهد شد؟

لغو اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی در کشور به دنبال خروج آمریکا از برجام اخبار جدیدی است که البته صحیح یا غلط بودن آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش تکراتو، خودروسازان برای اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرو فقط تا دی‌ماه مهلت دارند. موضوع مهم در این رابطه این است که زمزمه‌هایی درباره احتمال لغو اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی به دلیل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وجود دارد. اما سازمان ملی استاندارد هر گونه تغییر زمانی و کیفی را در اجرای این استانداردها رد کرده است.

لغو اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی با خروج آمریکا از برجام

خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام باعث شد تا در هفته‌های گذشته شائبه‌هایی درباره خارج شدن تدریجی خودروسازان اروپایی از بازار ایران و لغو اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی در کشور ایجاد شود.

برخی افراد و فعالان صنعتی از تعدیل این استانداردها یا تعویق زمان اجرای کامل آن خبر دادند اما سرپرست معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد که اجرای استانداردهای خودرویی با قوت و مطابق برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود و تاکنون برای تغییر در برنامه‌ها هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

وحید مرندی‌مقدم یادآوری کرد که با وجود همه مشکلات پیش آمده و احتمال خروج برخی خودروسازان اروپایی از بازار کشور، خودروسازان داخلی در حال اجرای برنامه‌های استانداردسازی‌ هستند تا جایی که مسوولان شرکت سایپا- سیتروئن مدعی شده‌اند یک خودروی تولید این شرکت توانسته است همه استانداردهای یاد شده را  پشت‌سر بگذارد.

برای نخستین بار خودروی سی ۳ تولید شرکت مشترک سایپا – سیتروئن کاشان، توانسته استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی را پاس کند. بنابراین لغو اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی صحت ندارد.

.

منبع: donya-e-eqtesad

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر