;
coinex

شیائومی می 8 رونمایی شد؛ اسنپدراگون 845 و دوربین دوگانه‌ی پیشرفته خودنمایی می‌کنند

کمپانی شیائومی در رویداد سالانه‌ی خود از گوشی‌ شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) به عنوان هشتمین پرچمدار سالانه‌ی خود رونمایی کرد.

شیائومی می 8 به عنوان نسل جدید شیائومی می 6 و یکی از قدرتمندترین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 845 رسما معرفی شد. این گوشی هوشمند از تنظیمات دوربین دوگانه‌ی پیشرفته و نمایشگری بدون حاشیه برخوردار شده است. این کمپانی چینی همچنین از گوشی‌های شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن (Xiaomi Mi 8 Explorer Edition) و می اس ای (Xiaomi Mi SE) نیز رونمایی کرد.

طراحی و صفحه نمایش شیائومی می 8

شیائومی می 8 اولین گوشی این کمپانی چینی است که از ناچ نمایشگر برخوردار شده که در نسبت ابعاد به صفحه نمایش 18.7:9 ساخته شده است. پنل پشتی این موبایل هوشمند از شیشه ساخته شده و از طراحی منحصربه‌فرد «قوس قطره‌ی آب» بهره می‌برد. فریم فلزی این گوشی از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده است. پرچمدار می 8 به نمایشگر 5.5 اینچی مجهز شده و در ابعاد 154.9 در 74.8 در 7.6 میلی‌متری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این دستگاه در تنوع رنگی مشکی، آبی، سفید و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی و صفحه نمایش شیائومی می 8

می 8 از پنل نمایشگر سوپر آمولد برخوردار شده که با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس 2248 در 1080 همراه است. نسبت ابعاد به صفحه نمایش این دستگاه به 88.5 درصد می‌رسد. این نمایشگر آمولد از ویژگی‌هایی مثل محدوده رنگ DCI-P3، روشنایی 600 نیت و نسبت کنتراست 60000:1 بهره می‌برد.

فیس آنلاک مادون قرمز و اسکنر اثرانگشت

ناچ نمایشگری که در قسمت بالایی پنل اصلی تعبیه شده، به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی، سنسور مجاورت، قسمت گوشی، لنزهای مادون قرمز و نور مادون قرمز مجهز شده است. ویژگی تشخیص چهره‌ی پیشرفته‌ در گوشی شیائومی می 8 با نام Infrared Face Unlock (فیس آنلاک مادون قرمز) کار خود را آغاز می‌کند که در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی که به ویژگی فیس آنلاک مجهز هستند، عملکرد بهتری در شناسایی چهره‌ی کاربر دارد.

البته این ویژگی به اندازه‌ی قابلیت تشخیص چهره‌ی سه بعدی که در گوشی آیفون X اپل دیده‌ایم، پیشرفته نیست؛ علاوه بر این، ویژگی فیس آیدی که در گوشی می 8 اکسپلورر ادیشن تعبیه شده، کمی پیشرفته‌تر از فیس آنلاک در می 8 خواهد بود.

البته این ویژگی به اندازه‌ی قابلیت تشخیص چهره‌ی سه بعدی که در گوشی آیفون X اپل دیده‌ایم، پیشرفته نیست؛ علاوه بر این، ویژگی فیس آیدی که در گوشی می 8 اکسپلورر ادیشن تعبیه شده، کمی پیشرفته‌تر از فیس آنلاک در می 8 خواهد بود. به همین دلیل، پرچمدار نسخه استاندارد شیائومی می 8 همچنان از یک اسکنر اثرانگشت در پنل پشتی خود بهره می‌برد.

عملکرد شیائومی می 8

تراشه‌ی اسنپدراگون 845 که در پرچمدار می 8 تعبیه شده، اولین گوشی هوشمندی است که امتیاز 300.000 را در AnTuTu بدست آورده است. این گوشی هوشمند توانست امتیاز شگفت‌انگیز 301472 را در انتوتو کسب کند. شیائومی می 8 در سه مدل حافظه‌ی 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود که همگی از رم 6 گیگابایتی برخوردار هستند. یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی نیز دستگاه را روشن نگه می‌دارد. اندروید 8.1 اوریو همراه با نسخه‌ی جدید رابط کاربری MIUI 10 به صورت پیش‌فرض روی دستگاه اجرا می‌شود.

دوربین‌ها و قابلیت‌های اتصال

شیائومی می 8 از یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی Somy IMX363 با اندازه پیکسل 1.4 میکرون و دیافراگم f/1.8 برخوردار شده است. یک لنز ثانویه‌ی 12 مگاپیکسلی S5K3M3 با دیافراگم f/2.4 و اندازه پیکسل 1 میکرون نیز در کنار لنز اصلی قرار دارد. این تنظیمات دوربین دوگانه، ویژگی‌هایی مثل تثبیت اپتیکال تصویر 4 محوره، زوم اپتیکال و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این تنظیمات همچنین به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز است. «عکسبرداری پرتره با نورپردازی استودیو» یکی از ویژگی‌هایی است که پرتره‌های باکیفیتی را به ثبت می‌رساند. تنظیمات دوربین دوگانه‌ی اصلی همچنین از قابلیت تشخیص چشم‌انداز مبتنی بر هوش مصنوعی و ویرایش ویدیو بهره می‌برد.

شیائومی می 8 از یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی Somy IMX363 با اندازه پیکسل 1.4 میکرون و دیافراگم f/1.8 برخوردار شده است.

شیائومی می 8 در پلتفرم آزمایش قابلیت عکسبرداری گوشی‌های هوشمند یعنی DxOMark توانست امتیاز بالای 105 را در قسمت توانایی عکسبرداری بدست آورد و در مجموع به امتیاز 99 برسد. در ادامه، نمونه‌ عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که با دوربین شیائومی می 8 به ثبت رسیده‌اند:

شیائومی می 8 در پلتفرم آزمایش قابلیت عکسبرداری گوشی‌های هوشمند یعنی DxOMark توانست امتیاز بالای 105 را در قسمت توانایی عکسبرداری بدست آورد و در مجموع به امتیاز 99 برسد. در ادامه، نمونه‌ عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که با دوربین شیائومی می 8 به ثبت رسیده‌اند: شیائومی می 8 در پلتفرم آزمایش قابلیت عکسبرداری گوشی‌های هوشمند یعنی DxOMark توانست امتیاز بالای 105 را در قسمت توانایی عکسبرداری بدست آورد و در مجموع به امتیاز 99 برسد. در ادامه، نمونه‌ عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که با دوربین شیائومی می 8 به ثبت رسیده‌اند:

شیائومی می 8 در نمای اصلی خود به یک دوربین 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 1.8 میکرون مجهز شده که وظیفه‌ی عکاسی سلفی را به عهده دارد. این دوربین از ویژگی‌های AI Portrait و AI Beauty پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 8 در نمای اصلی خود به یک دوربین 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 1.8 میکرون مجهز شده که وظیفه‌ی عکاسی سلفی را به عهده دارد. این دوربین از ویژگی‌های AI Portrait و AI Beauty پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 8 ، اولین گوشی هوشمندی است که از جی‌پی‌اس با فرکانس دوگانه بهره می‌برد. این ویژگی باعث شده تا دقت جی‌پی‌اس در ردیابی افزایش یابد؛ چرا که موانعی مثل ساختمان‌ها و علامت‌ها، مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کنند. از دیگر ویژگی‌های شیائومی می 8 می‌توان به پشتیبانی از نصب دو سیم‌کارت، 4G VoLTE، وای فای 802.11،‌ ان‌اف‌سی و بلوتوث 5.0 اشاره کرد.

شیائومی می 8 ، اولین گوشی هوشمندی است که از جی‌پی‌اس با فرکانس دوگانه بهره می‌برد.

قیمت و تاریخ عرضه

مدل‌های حافظه‌ی 64، 128 و 256 گیگابایتی این گوشی پرچمدار به ترتیب با قیمت‌های 2699 یوان (421 دلار)، 2999 یوان (468 دلار) و 3299 یوان (515 دلار) به فروش خواهند رسید. پیش فروش نسخه‌های مشکی و سفید این دستگاه از همین امروز آغاز می‌‌شود. گوشی شیائومی می 8 از 14 خرداد (4 ژوئن) به صورت آفلاین عرضه خواهد شد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر