;
coinex

رقابت اینتل و کوالکوم ؛ ساخت پردازنده هایی با معماری جدید

کمپانی ARM از پردازنده هایی با معماری جدید رونمایی کرده است که قرار است در آینده در موبایل ها مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش تکراتو، پردازنده هایی با معماری جدید که توسط اینتل عرضه شده اند قرار است در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز 10 نیز مورد استفاده قرار گیرند. اطلاعات موجود نشان می دهد که کوالکام تصمیم دارد افرادی را برای کار روی چیپست های سری اسنپدراگون 1000 استخدام کند تا بتواند به رقابت با پردازنده های سری Core اینتل بپردازد.

عرضه‌ی پردازنده هایی با معماری جدید

پیش از این اعلام شده بود که کوالکام مشغول توسعه چیپست اسنپدراگون 850 برای استفاده در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز 10 است. این چیپست های قوی شاید گرمای بیشتری تولید کنند ولی مشکلی در خنک سازی آنها وجود نخواهد داشت.

میزان TDP در اسنپدراگون 845 برابر 5 وات است که قرار است این میزان در سری 1000، تنها برای پردازنده به 6.5 وات افزایش یابد. البته اگر در اینجا پردازنده گرافیکی چیپست را نیز در نظر گرفت، این عدد بالاتر خواهد رفت.

در مقایسه اینتل و کوالکوم باید گفت که میزان TDP برای پردازنده پنتیوم 4410Y  حدود 6 وات است. این پردازنده دارای 2 هسته پردازشی با سرعت 1.5 گیگاهرتز است و واحد پردازش گرافیکی ویژه خود را ندارد. همچنین اینتل پردازنده های دیگری از سری Y و نیز از سری m را روانه بازار کرده که میزان TDP در آنها مشابه است و برای تعبیه در اولترابوک ها به کار می روند.

گزارشات موجود در مورد پردازنده هایی با معماری جدید نشان می دهد که دستگاه های بهره مند از چیپست های سری اسنپدراگون 1000 در اواخر سال 2018 یا اویل 2019 عرضه خواهند شد.

.

منبع: GSM Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر