;
coinex

نمادهای جام جهانی فوتبال ؛ ریشه سمبل های کارتونی جام جهانی چیست؟

احتمالا درباره ریشه نمادهای جام جهانی فوتبال برای شما نیز سوال پیش آمده باشد، به راستی ماجرای پشت پرده سمبل های کارتونی جام جهانی چیست؟

نماد جام جهانی 1966 انگلستان

برای اولین بار در این سال، ویلی پیراهن جام جهانی را به تن نمود. انتخاب چنین نمادی نه تنها در جام جهانی بی‌نظیر بود، بلکه در کل رویدادهای ورزشی، اتفاقی بسیار نادر قلمداد می‌شد. انتخاب شیر، از این جهت صورت گرفته بود که این حیوان سمبل کشور انگلستان محسوب می‌شود.

سمبل جام جهانی انگلیس

علاوه بر این، لباسی که ویلی به تن داشت، برگرفته از پرچم انگلستان بود. البته، استفاده از نماد سنتی شیر در لباس ارتش انگلستان و سازمان‌های مرتبط با فوتبال در انگلستان پیش از این واقعه نیز رایج بوده است.

سمبل جام جهانی 1970 مکزیک

خوانیتو، با پوشیدن کلاه مکزیکی و تیشرتی به رنگ تیم ملی مکزیک به عنوان نماد این دوره جام جهانی مطرح گشت. علاوه بر این، خوانیتو نامی بسیار رایج در کشورهای اسپانیایی زبان محسوب می‌شود.

نماد جام جهانی در مکزیک

در این سال، کودکان بسیاری در مکزیک، به شکل خوانیتو لباس می‌پوشیدند، به گونه‌ای که خیابان‌های این کشور پر از سمبل‌های زنده این شخصیت کارتونی شده بود.


متن آهنگ‌های جام جهانی فوتبال در ۱۰ دوره گذشته ؛ به بهانه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه


نماد جام جهانی آلمان 1974

تیپ اند تاپ به عنوان اولین نماد دوتایی در جام جهانی شناخته می‌شود. تیپ-تاپ، تقریبا در هر زبانی، الهام بخش خوشبینی است. آلمانی‌ها با انتخاب این واژه که بسیار شبیه به تیپ-تاپ است، منظور خود را از بهبود کامل همه چیز به طور کامل بیان نمودند.

نماد جام جهانی در المان قدیم

این دو شخصیت، لباس پیراهن تیم ملی آلمان را به تن داشتند و علاوه بر این دو حرف دابلیو ام بر پیراهن یکی و عدد 74 بر پیراهن دیگری دیده می‌شد. دابلیو ام، مخفف واژه (WELTMEISTERSCHAFT) جام جهانی به زبان آلمانی است. عدد 74 نیز حالت اختصاری نگارش 1974، سال برگذاری جام جهانی در این کشور است.

سمبل جام جهانی 1978 آرژانتین

گواچتو، سومین پسری است که سمبل جام جهانی شد. نماد جام جهانی آرژانتین با داشتن پوششی بسیار منحصر به فرد شامل کلاه، دستمال گردن و تازیانه‌ای که به دست دارد، شمایلی از یک کابوی آرژانتینی را به تصویر می‌کشید. در این سال، آرژانتین توانست صاحب کاپ جام جهانی نیز بشود.نماد جام جهانی ارژانتین

نماد جام جهانی اسپانیا 1982

برای اولین بار در تاریخ جام جهانی، سمبل این رویداد ورزشی موجودی بی جان انتخاب گردید. نارنجیتو، نام این سمبل خوش یمن در زبان اسپانیایی به معنی نارنجی است.

سمبل جام جهانی مکزیک

شکل نارنجیتو الهام گرفته از میوه‌ای است که در شهرهای مارسیا و والنسیایی اسپانیا رشد می‌کند، میوه‌ای بسیار شیرین که آن را برای درست کردن آبمیوه مناسب می‌کند. در نهایت، لباس‌های نارنجیتو نیز الهام گرفته از لباس تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

لوگو جام جهانی مکزیک 1986

مکزیک توانست در این سال بار دیگر میزبانی جام جهانی را از آن خود کند. پیکیو که به عنوان نماد این رقابت‌ها شناخته شده است، ادامه %

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |