;
coinex

آی او اس 12 در کنفرانس WWDC 2018 اپل معرفی شد

جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل iOS، یعنی آی او اس 12 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2018 (WWDC 2018) معرفی شد.

این نسخه‌ از سیستم عامل آی او اس، عملکرد بهتری را در اختیار کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل قرار می‌دهد؛ علاوه بر این، از ویژگی‌هایی مثل واقعیت افزوده نیز پشتیبانی می‌کند. با آی او اس 12 ، قابلیت‌های پیشرفته‌ای به گوشی‌های آیفون و آیپد اضافه خواهد شد.

نایب رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار کمپانی اپل، کرگ فدریگی در WWDC 2018 به روی صحنه آمد تا جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس را به نمایش بگذارد. او همچنین به برخی ویژگی‌های جدید سیستم عامل مک او‌اس (macOS) اشاره کرد که تا پاییز امسال منتشر می‌شوند.

عملکرد آی او اس 12

آی او اس 12 روی تمام دستگاه‌هایی که به آی او اس 11 مجهز بودند، اجرا خواهد شد. فدریگی اعلام کرد که این گسترده‌ترین پشتیبانی آی او اس است که در اختیار بسیاری از کاربران دستگاه‌‌های قدیمی‌تر قرار می‌گیرد.

عملکرد آی او اس 12

اپل مدعی شده که با این نسخه‌ی جدید از سیستم عامل iOS، اپلیکیشن‌ها در آیفون 6 اس پلاس تا 40 درصد سریع‌تر اجرا می‌شوند. اجرای کیبورد صفحه نمایش تا 50 درصد سریع‌تر خواهد بود و دوربین نیز تا 70 درصد سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی آی او اس اجرا خواهد شد. علاوه بر این، سرعت رمپ پردازنده‌، نه تنها در دستگاه‌های قدیمی‌، بلکه در جدیدترین دستگاه‌های اپل نیز افزایش یافته است.

واقعیت افزوده در iOS 12

اپل با همکاری پیکسار تلاش کرده تا فرمت فایل جدیدی را برای تجربه‌ی واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار دهد. فرمت جدید USDZ برای اشتراک گذاری بهینه‌سازی شده است و تمامی منابع مورد نیاز را در یک فایل شامل می‌شود. علاوه بر این،‌ ادوبی (Adobe) نیز پشتیبانی بومی USDZ را به Creative Cloud اضافه کرده است.

از دیگر مواردی که در رابطه با آی او اس 12 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل اعلام شد، ARKit 2 است که به کاربران اجازه می‌دهد تجربه‌ی واقعیت افزوده را با دو کاربر دیگر به اشتراک بگذارند.

.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر