;
coinex

چرا اردوغان خواستار ممنوعیت فعالیت اوبر در ترکیه شده است؟

ممنوعیت فعالیت اوبر در ترکیه ، خواسته اردوغان است. اردوغان اعلام کرده که اوبر اجازه فعالیت در ترکیه را ندارد و باید این کشور را ترک کند.

به گزارش تکراتو، اوبر یک تاکسی آنلاین است که در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه در حال فعالیت است. اوبر فعالیت خود را از سال ۲۰۱۴ در شهر استانبول آغاز کرد. برآوردهای انجام شده نشان می دهد که استانبول ۱۷ میلیون نفری، با برخورداری از ۱۸ هزار تاکسی زردرنگ، بازار حمل و نقلی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار دارد.

البته به نظر می رسد که اوبر دیگر اجازه فعالیت در این کشور را نداشته باشد زیرا اردوغان خود شخصا ممنوعیت فعالیت اوبر در ترکیه را اعلام کرده است.

علت ممنوعیت فعالیت اوبر در ترکیه

پس از ورود اوبر به ترکیه، بسیاری از رانندگان تاکسی‌ زرد در این کشور دست به اعتراض زدند که دلیل اصلی این اعتراضات، کاهش درآمد و سهم آنها از بازار کشور ترکیه بود. در ادامه نبرد قضایی اوبر با رانندگان تاکسی در این کشور باعث شد تا طیب اردوغان از رانندگان تاکسی جانبداری کند و از اوبر بخواهد که ترکیه را ترک کند.

اوبر پس از آغاز فعالیت در کشور ترکیه، همچون شماری از کشور‌های دیگر درگیر پرونده‌های قضایی شده است. این امر باعث شد تا اردوغان، از اوبر بخواهد که ترکیه را ترک کند.

شب گذشته اردوغان در مراسم افطاری که در استانبول برگزار شده بود اعلام کرد که ترکیه سیستم تاکسیرانی اختصاصی خود را دارد و بنابراین فعالیت اوبر در ترکیه معنایی ندارد. وی ادامه داد که مراجع ذیربط باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت این شرکت در ترکیه در پیش بگیرند.

آیا اوبر در ترکیه مجوز فعالیت دارد؟

اوبر در ترکیه تحت گواهی D-2 فعالیت می‌کند که مجوزی برای شرکت‌های حمل و نقل خصوصی است و نه شرکت‌های تاکسیرانی. رانندگان اوبر برای تمدید مجوز خود سالیانه ۷۶۰ دلار پرداخت می‌کنند، درحالی‌که مجوز فعالیت هر تاکسی در استانبول ۳۶۰ هزار دلار است.

البته ارائه‌ی سرویس‌های مشابه تاکسی‌ با استفاده از مجوز D-2  در کشور ترکیه ممکن نیست، بنابراین اوبر همچنان می تواند به فعالیت عادی خود در شهر استانبول ادامه دهد.

.

منبع: bloomberg

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر