;
coinex

فیس بوک، توییتر و گوگل متعهد به انتشار محتوای مناسب شدند

فیس بوک، توییتر و گوگل متعهد به انتشار محتوای مناسب شدند. سرمایه‌گذاران و سازمان‌های وکالتی از آنها خواسته‌اند بیشتر بر محتوای منتشرشده نظارت داشته باشند.

به گزارش تکراتو، در نشست سالانه‌ی سهام‌داران توییتر، سرمایه‌گذاران فعال این شرکت اعلام کردند که باید گزارش دقیقی از محتوای نامناسب منتشرشده در این پلتفرم ارائه شود .طبق این طرح که با رهبری آرجونا کپیتال (Arjuna Capital) انجام می‌شود، توییتر باید گزارشی حاوی موارد زیر را ارائه کند:

  • کارایی سرویس نظارت بر محتوا
  • خطرات ناشی از محتوای ستیزه‌جویانه
  • انتشار اخبار جعلی
  • پیام‌های حاکی از نفرت و خشونت
  • آزار جنسی

انتشار محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی

سرمایه‌گذاران قصد دارند در مورد محتواهای نادرست، اخبار جعلی و بدرفتاری‌های رایج که در شبکه های اجتماعی وجود داشته است، اطلاع یابند.

باید گفت که توییتر تنها شرکتی نیست که با این درخواست مواجه شده زیرا قرار بود در جلسه‌ی سالیانه‌ی فیس بوک، سرمایه‌گذاران درخواست مشابهی مطرح کنند. آلفابت نیز شرکت دیگری است که با این حکم سرمایه‌گذاران خود روبرو شده است.

آرجونا این سرمایه گذار، مدت‌ها است به فعالیت در این‌ زمینه شهرت دارد و حالا این مقوله به تیتر اول اخبار تبدیل‌ شده و فعالان پرنفوذ دیگری هم به جمع سرمایه‌گذاران پیوسته‌اند. سازمان و شرکت های بزرگی نیز همکاری خود را با فعالان سرمایه‌گذار آغاز کرده‌اند و قصد دارند این طرح را هرچه زودتر به مرحله‌ی اجرا برسانند.

به عنوان مثال بنیاد غیر انتفاعی و اجتماعی Park Foundation  و سازمان مدیریت دارایی تریلیوم نیز از هیئت‌مدیره‌ی فیس‌بوک خواسته‌اند تا با تشکیل یک کمیته‌ی نظارتی، بررسی کند که پتانسیل ریسک‌های مالی آتی فیس‌بوک چه تأثیرات فرهنگی و اجتماعی بر جهان خواهد داشت.

پیش از این اقداماتی از این قبیل هرگز تصویب نشده بود ولی به‌ نظر می‌رسد این‌ بار تلاش‌های گسترده‌ی فعالان، به جنبشی وسیع و مصمم تبدیل‌شده است. باید منتظر بود و دید که پاسخ و واکنش سایر سرمایه‌گذاران شرکت‌ها در مورد انتشار محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی چه خواهد بود.

.

منبع: fastcompany

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر