;
coinex

تصاحب واحد تولید کامپیوتر شخصی توشیبا توسط شارپ

شرکت شارپ توانست واحد تولید کامپیوتر شخصی توشیبا را از آن خود کند. کمپانی شارپ با پرداخت ۳۶ میلیون دلار این واحد را خرید.

به گزارش تکراتو، توشیبا واحد تولید کامپیوتر شخصی خود را با قیمت 36 میلیون دلار به شارپ فروخته است. این کمپانی با فروش کسب‌وکار کامپیوتر شخصی (PC) خود به شارپ موافقت کرده تا شاید شرکت شارپ باز هم بتواند به بازار کامپیوتر شخصی بازگردد.

فروش واحد تولید کامپیوتر شخصی توشیبا

شرکت شارپ در اوساکای ژاپن قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ با قیمتی حدود ۳.۵ میلیارد دلار تحت کنترل فاکسکان درآمد. به نظر می رسد که این کمپانی قصد دارد به کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی باز گردد.

براساس این توافق صورت گرفته، چیزی حدود ۸۰.۱ درصد از سهام توشیبا متعلق به شارپ است. اکنون شارپ می‌تواند بار دیگر تحت حمایت فاکسکان وارد بازار کامپیوترهای شخصی شود و دستگاه‌ها را بسیار ارزان‌تر از قبل تولید کند.

بعد از اینکه اقدامات لازم برای خریدن سهام انجام شود، توشیبا به ارائه‌ی لایسنس برای محصولات کامپیوتر شخصی ادامه می دهد. به نظر می رسد که قرارداد، اول ماه اکتبر ۲۰۱۸ بسته شود و دلیل این تاخیر هم مناسبات قانونی اعلام شده است. شرکت توشیبا احتمالا از ۱/۷ میلیارد ین خسارت خود در نتایج سال مالی ۲۰۱۸ پرده برخواهد داشت.

شرکت توشیبا در این چند سال با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. مشکلات این کمپانی با خرید سهام شرکت وستینگهاوس الکتریک آغاز شد که در نهایت این کار با شکست مواجه شد و پروژه‌های واحد شرکت شکست خورد و توشیبا ۶.۳ میلیارد دلار ضرر کرد و مجبور شد بخش‌های ضعیف کسب‌وکار خود را رها کند که یکی از آن‌ها، همین بخش کسب‌وکار کامپیوتر شخصی بود. شرکت توشیبا همچنین مجبور شد  Toshiba Memory، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های خود را نیز بفروشد.

.

منبع: zdnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر