;
coinex

ساخت دستگاه فرستنده ضد هک ؛ عدم سرقت اطلاعات از طریق سیگنال های بی سیم

دستگاه فرستنده ضد هک ساخته شد. از این پس هکرها امکان سرقت اطلاعات کاربران را از طریق سیگنال های بی سیم نخواهند داشت.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه MIT  توانستند راهی برای متوقف کردن هکرها بیابند که دیگر نتوانند اطلاعات کاربران را از طریق سیگنال های بی سیم سرقت کنند. برای این منظور محققان  دستگاه فرستنده ای ابداع کرده اند که  اطلاعات را بین فرکانس های مختلف رادیویی به سرعت انتقال می دهد تا هکرها نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

ساخت دستگاه فرستنده ضد هک

این روشی که قرار است استفاده شود و مانع سرقت اطلاعات توسط هکرها خواهد شد، جهش فرکانسی ( frequency hopping) نام دارد. در این روش بسته های ارسالی حاوی هزاران بیت اطلاعاتی هستند که از طریق یک کانال تصادفی ارسال می شوند.

در این روش، فرستنده MIT یک گام فراتر رفته و نوع مختلفی از پروتکل بی سیم را ابداع کرده که بتواند از روش جهش فرکانسی پشتیبانی کند. دستگاه دریافت کننده باید مطلع شود که اطلاعات چگونه ارسال می شوند. بنابراین دستگاه فرستنده قبل از انتقال بیت های اطلاعات کلیدی را به اشتراک می گذارد.

این دستگاه دریافت کننده خود قادر است چگونگی جداشدن اطلاعات را درک کند و آنها را به هم بچسباند. اما هکرها نمی توانند این فرایند را انجام دهند. دانشمندان قرار است جزئیات تحقیقات درباره این دستگاه فرستنده ضد هک را در کنفرانسی در همین هفته ارائه نمایند.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر