;
coinex

نمایش مد با پهپاد در عربستان مورد انتقاد قرار گرفت [تماشا کنید]

شاید استفاده از تکنولوژی در برخی موارد چندان هم خوشایند نباشد. در نمایش مد عربستان که از پهپاد برای نمایش آخرین مدل‌های لباس استفاده شد، این امر کاملا مشهود است.

این نمایش مد عجیب که در هتل لوکس هیلتون در جده برگزار شد، توسط بسیاری از طراحان مد و کاربران شبکه‌های اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

ویدئوهای نمایش مد جده به صورت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش شده‌اند و بسیاری از کاربران به تمسخر این نمایش مد پرداخته‌اند. سخنگوی رویدادهای هتل هیلتون در جده به CNN گفت که این نمایش در هتل بازار، هر ساله به مناسبت ماه رمضان برگزار می‌شود. سخنگوی هتل هیلتون در ادامه گفت که سازمان‌دهندگان این نمایش مد تصمیم گرفتند که امسال از پهپاد به جای مانکن استفاده کنند.

اما کاربران شبکه‌های اجتماعی، لباس‌های بدون مانکن را با اشباح و فیلم‌های ترسناک و حتی برخی از شخصیت‌های خیالی هری پاتر و جشن هالووین مقایسه کردند.

یکی از کاربران توییتر نوشت:

یک نمایش روح در عربستان، منظورم نمایش مد.

کاربر دیگری نوشت:

نمایش مد در عربستان، شبیه فیلم‌های ترسناک است.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، لباس‌های بدون مانکن را با اشباح مقایسه کردند
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، لباس‌های بدون مانکن را با اشباح مقایسه کردند

نمایش مد عربستان، در شبکه‌ اجتماعی ردیت هم بازتاب زیادی داشت:

یکی از کاربران ردیت نوشت:

هنوزم یه استاندارد غیرواقعی برای زیبایی.

کاربر دیگری، نوشت:

فکر کردم اونا دارن ادامه فیلم بیتل‌جوس رو فیلمبرداری می‌کنن.

یکی دیگر از کاربران ردیت به این نکته اشاره کرده است:

نمایش مد و هشداری که اگه شما حقق بیشتری بخواین همینجا دارتون می‌زنیم، همین الانم به شما زنا اجازه رانندگی دادیم.

سازمان‌دهندگان مد منطقه نیز از این نمایش مد انتقاد کردند. علی خان، رئیس شورای اسلامی مد و طراحی در امارات متحده عربی به CNN گفت:

این عالی است که خارج از چارچوب بیاندیشیم و آن‌ها (سازمان‌دهندگان) سعی کرده‌اند که چیز متفاوتی را امتحان کنند و مد، فضای خلاقانه‌ای است، اما این چیزی نبود که تشویقش کنم یا بخواهم دوباره ببینمش. هنگامی که لباس‌های خالی را می‌بینید که در هوا به پرواز در می‌آیند، به سادگی، چیزی غیرقابل تحمل‌اند، نه زیبا یا مسحور کننده و در نتیجه، مشتریان هم رغبتی به امتحان کردن این لباس‌ها نخواهند داشت.

عربستان سعودی اولین نمایش مد خود را در ماه آوریل در ریاض برای مخاطبان زن برگزار کرد.

برگزارکنندگان نمایش مد جده، از ایده‌ پهپادهای دولچه گابانا تقلید کرده بودند

علی نبیل اکبر، یکی از سازمان‌دهندگان نمایش مد جده، به بی‌بی‌سی عربی گفته است که امسال تصمیم گرفتند که مدل‌های لباس را به وسیله‌ی پهپادها به نمایش بگذارند.

اکبر به بی‌بی‌سی، گفت:

هدف ما این بود که آیتم‌های ساده، اما زیبایی را به نمایش اضافه کنیم. حتی دکور و تزئین‌های سالن و اساسا همه چیز نمایش، نوآورانه بود.

اما بر خلاف گفته‌های آقای اکبر، چیزی که در ویدئوها دیده می‌شود، به نظر نمی‌رسد که خلاقانه یا زیبا باشد، بلکه پرواز لباس‌های خالی از روی مهمانان نمایش مد، نمایشی نامطلوب و تاثیر بدی روی مخاطبان (حداقل مخاطبانی که ویدئوها را تماشا کرده‌‌اند) دارد.

هفته مد عرب بازتابی از گام‌های جدی برای اصلاح کشور است

زنان عربستان سعودی معمولا در هفته‌های مد در نیویورک، پاریس و میلان حضور دارند، اما مقامات عربستان با وجود اصلاحات گسترده‌ای که طی ماه‌های اخیر انجام داده‌اند، هنوز هم در برخی موارد، بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. همچنین در نمایشگاهی که دو ماه قبل در ریاض برگزار شد و مخاطبان آن تنها زنان بودند، محدودیت‌های خاصی برای پوشش مانکن‌ها اعمال شده بود.

به گفته منتقدان ایده استفاده از پهپاد به شکل نامناسبی از نمایش مد دولچه گابانا کپی شده بود
به گفته منتقدان ایده استفاده از پهپاد به شکل نامناسبی از نمایش مد دولچه گابانا کپی شده بود

یعقوب آبرین، بنیانگذار و مدیرعامل شورای اسلامی مد و طراحی که رویداد مد ریاض را سازماندهی کرد، گفت که در حال حاضر عربستان سعودی به دلیل جمعیت جوان و با قدرت خرید بالا، مهمترین بازار در منطقه است. آقای آبرین به NPR، هفته مد عرب را بازتابی از گام‌های جدی برای اصلاح کشور دانست.

با این حال، آبرین خاطر نشان کرد که پهپادهای این نمایش مد، به نوعی یادآور نمایش مد شرکت ایتالیایی دولچه گابانا هستند که برای اولین بار در سال 2018 از پهپادها برای نمایش مدل‌های کیف‌های دستی و زیوآلات خود استفاده کرد. نمایش اخیر در عربستان سعودی، ایده نوآورانه دولچه گابانا را با کیفیت بسیار نامناسبی کپی کرده که کاملا دیدگاه‌ها و استانداردهای شورای اسلامی مد و طراحی را بازتاب نمی‌دهد.

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خوب ,عالی ومسخره آمیز

    پاسخ