;
coinex

کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون زوجی را راهی زندان کرد

کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون توسط یک زوج انجام شد. این زوج به اتهام این کلاهبرداری به حدود شش سال زندان محکوم شدند.

به گزارش تکراتو، اری فینان و لیا فینان زوجی هستند که به اتهام کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون روانه زندان شدند. این زوج اجناسی را سفارش می دادند و در ادامه اعلام می کردند که این اجناس خرابند تا آمازون محصول دیگری را برای آنها ارسال کند.

کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون

اتهام این زوج سرقت و فروش بالغ بر ۲۷۰۰ گجت آمازون است و این موضوع باعث شد تا از سوی دادگاه فدرال آمریکا به ارسال ایمیل های جعلی و پولشویی متهم شوند. ارین به ۷۱ ماه و لیا به ۶۸ ماه زندان محکوم شدند.

این زوج با هویت های ساختگی محصولاتی را از آمازون سفارش می دانند و بعد به این شرکت اعلام می‌کردند که کالاهای دریافتی معیوب هستند. آمازون هم کالای دیگری را بدون هیچ هزینه ای برای آنها ارسال می کرد.

این زوج در ادامه کالاهای جدید خود را پیش از رسیدن به آدرس های ساختگی از شرکت های حمل و نقل فعال در ایندیانا دریافت می کردند و به شخص ثالثی به نام Danijel Glumac  می‌فروختند. این زوج آمریکایی تاکنون ۷۵۰ هزار دلار از این راه درآمد داشته اند.

این زوج کار خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز و تا سال ۲۰۱۶ ادامه داده اند. این زوج اجناسی به ارزش مجموعا ۱.۲ میلیون دلار را از آمازون سرقت کرده و ۷۵۰ هزار دلار از این کار خود درآمد داشتند. در این بینGlumac  هم که به خاطر پولشویی و نگهداری اموال سرقتی گناهکار شناخته شد به ۲۴ ماه زندان از سوی قاضی این پرونده متهم گردید.

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا در مورد کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون

وزارت دادگستری آمریکا در مورد کلاهبرداری ۱.۲ میلیون دلاری از آمازون ، بیانیه ای منتشر کرده و در آن اعلام نمود که این زوج  در زمان خرید اکس باکس مایکروسافت، اسمارت واچ سامسونگ، مک بوک اپل، دوربین های گوپرو و بسیاری گجت های دیگر از سیاست خدمات مشتریان آمازون سوء استفاده کرده اند. لازم به ذکر است که آمازون در زمان مرجوع کردن کالاها از سوی مشتریان بسیار گشاده دست عمل می کند و در برخی مواقع پیش از دریافت کالای مرجوعی خریداران، کالای جدید را برای آنها ارسال می‌کند.

.

منبع: fortune

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر