;
coinex

افشای اطلاعات کاربران جریمه ی سنگین دارد؛ پرداخت جریمه به دولت یا باج گیرها؟

شرکت هایی که سیستم هایشان به بدافزار آلوده شود و افشای اطلاعات کاربران را به دنبال داشته باشد، باید در قبال آن ۴ درصد از درآمد سالانه خود را جریمه پرداخت کنند.

به گزارش تکراتو، قانون کلی حفاظت از اطلاعات (GDPR) در اروپا اجرایی شده و براساس آن در صورتی که اطلاعات کاربران یک شرکت فاش شود باید 4 درصد از درآمد خود را به دولت جریمه پرداخت کنند. به نظر می رسد بهتر باشد که کسب و کارها به مجرمان سایبری باج دهند زیرا جریمه ای که دولت در نظر گرفته بسیار سنگین است و باج دادن هزینه ای کمتر دارد.

افشای اطلاعات کاربران و پرداخت جریمه به دولت

قانون GDPR جریمه های جدیدی برای کسب وکارها وضع  کرده است. براساس آن شرکت ها حتی ممکن است لازم باشد تا ۴ درصد درآمد سالانه خود یا تا سقف ۲۰ میلیون یورو را در صورت افشای اطلاعات کاربران جریمه پرداخت کنند.

کروز در این باره گفته است که اگر قرار باشد شرکتی ۴ درصد درآمد سالانه خود را جریمه بدهد، پرداخت جریمه به مجرمان اینترنتی کم هزینه تر است و شرکت می تواند بی  سروصدا این مشکل را رفع کند.

اما با این وجود وکلا اعلام کرده اند که باج دادن هکرها مناسب نیست. رنزو مارچینی یکی از وکلای  حوزه حفاظت از اطلاعات اشاره کرده که شرکت ها براساس قانون، وظیفه دارند ابتلا سیستم های خود به هرگونه باج افزاری را به دفتر کمیسیون اطلاعات (ICO) اطلاع دهند.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر