;
coinex

پیش بینی قهرمان جام جهانی 2018 با هوش مصنوعی پس از یک میلیون بار

موسسه گلدمن ساکس به پیش بینی قهرمان جام جهانی 2018 پرداخته است. با نزدیک شدن به جام جهانی بسیاری از موسسات مختلف در حال پیش بینی برنده این رویداد هستند.

به گزارش تکراتو، موسسه گلدمن ساکس در سال ۲۰۱۴ نتیجه مسابقات را به اشتباه پیش بینی کرده بود. این امر باعث شده تا این موسسه دست به محاسبات جدید برای پیش بینی قهرمان جام جهانی بزند. براساس محاسبات جدید آنها، چهار تیم فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان می توانند به نیمه نهایی راه پیدا کنند.

گلدمن ساکس و پیش بینی قهرمان جام جهانی 2018

این موسسه مالی برای دستیابی به نتایج مذکور از هوش مصنوعی خود استفاده کرده و از ویژگی های تیم ها، نتایج اخیر آنها و داده های انفرادی بازیکنان بهره برده است. در ادامه یافته های اولیه را با نتایج مسابقات جام جهانی و رقابت های اروپایی از سال ۲۰۰۵ تا کنون مقایسه کرده است.

در مرحله بعد برای دستیابی به دقیق ترین نتیجه ممکن بازی های جام جهانی یک میلیون بار شبیه سازی شده که در نهایت به پیروزی برزیل ختم شده است.

براساس تجربه باید گفت که فوتبال چیزی نیست که بتوان آن را پیش بینی کرد و ممکن است در هر لحظه بازی به سود یکی از طرفین تغییر کند. این موضوع در مورد هوش مصنوعی گلدمن ساکس هم صدق می کند.

چهار سال پیش در چنین روزهایی این موسسه از قهرمانی برزیل سخن گفت اما در نهایت ژرمن ها با به ثمر رساندن ۷ گل، سنگین ترین شکست را در خانه میزبان به آنها تحمیل کردند. البته این موسسه مالی در بیانیه خود با تاکید روی جزییات فنی به ماهیت غیر قابل پیش بینی فوتبال نیز اشاره کرده است:

ما با استفاده از روش های آماری پیشرفته و داده های فراوان، طبیعت تصادفی این تورنومنت را هم در نظر گرفته ایم، با این حال این پیش بینی قطعی نیست چرا که فوتبال پیش بینی ناپذیر است.

موسسهEA Sports  که قهرمان جام جهانی دوره قبل را به درستی پیش بینی کرده بود این بار فرانسه را به عنوان هرمان نهایی اعلام کرده است.

.

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر