;
coinex

اتهام به آمازون به دلیل شرایط نامناسب کاری در کارخانه‌ فاکسکان

رعایت نکردن حقوق انسانی کارگران و شرایط نامناسب کاری در کارخانه‌ فاکسکان برای کارمندانش، باعث وارد شدن اتهام به آمازون شد.

به گزارش تکراتو، پس از یک بررسی 9 ماهه مشخص شده که کارکنان کارخانه‌ای که متعلق به شرکت فاکسکان است و وظیفه مونتاژ گجت کیندل و اسپیکر‌های اکو را برعهده دارد، در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. این کارمندان با وجود داشتن ساعت کاری زیاد، حقوق کافی دریافت نمی کنند.

اتهام به آمازون به دلیل شرایط نامساعد کاری کارمندان

یک ارگان نظارتی فعالیت کارگران این تاسیسات در هنگیانگ چین را بررسی کرده و متوجه شده که آنها ماهانه ۱۰۰ ساعت اضافه کار انجام می دهند، در حالی که میزان مجاز اضافه کاری ماهانه در این ایالت ۳۶ ساعت است. کارکنان باید برای پذیرفتن این مسئولیت‌ها ۲۴ ساعت تعلیم ببینند.

علاوه بر این، حقوق کم کارگران کارخانه‌ی فاکسکان به دلایل خاصی نظیر غیبت یا مرخصی همواره کسر می‌گردد و نارضایتی‌ کارمندان را باعث می شود.

اتهام به آمازون به دلیل شرایط نامناسب کاری

آمازون اعلام کرده که در بازدیدی که فروردین‌ ماه از تاسیسات هنگیانگ انجام داده متوجه این مسئله شده و سریعاً فاکسکان را در جیان گذاشته تا این مشکلات را حل کند.

این اولین بار نیست که فاکسکن قانون‌شکنی می‌کند، چندی پیش نیز گزارش شده بود که از ۶ دانشجوی کارآموز در خطوط تولید آیفون ۱۰، روزانه بیش از ۱۱ ساعت کار کشیده شده که این موضوع خلاف مقررات کاری کشور چین در قبال دانشجویان کارآموز است.

در آن زمان تری گو مدیر عامل فاکسکان اظهار داشت که در صورت ادامه یافتن شکایات از این کمپانی، تمام کارکنان خط تولید را با ربات ها عوض خواهد کرد.

.

منبع: gsmarena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر