;
coinex

اخراج 9 درصد از کارکنان تسلا ؛ علت چیست؟

ایلان ماسک تعدیل و اخراج 9 درصد از کارکنان تسلا را تایید کرد. وی اعلام نمود که این تعدیل نیرو در خط تولید مدل 3 تأثیری نخواهد داشت.

به گزارش تکراتو، ایلان ماسک از اخراج 9 درصد از کارکنان تسلا خبر داده است. البته وی بعد از انتشار ایمیل محرمانه‌ی شرکت به کارکنان در فضای مجازی، این موضوع را تایید کرد.

اخراج 9 درصد از کارکنان تسلا

بر اساس گزارش‌های موجود، این شرکت آمریکایی در پایان سال گذشته ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو داشته است و از آغاز سال ۲۰۱۸ تا امروز، ۸ هزار نفر دیگر هم به استخدام تسلا درآمده‌اند. اخراج 9 درصد از کارکنان تسلا به‌ معنی کاهش ۴ هزار نیروی انسانی در این مجموعه‌ خواهد بود.

ایلام ماسک اعلام کرد که تسلا در طول چند سال گذشته رشد و تکامل سریعی داشته که نتیجه‌ی آن، وجود چند نفر در برخی عنوان‌های شغلی بوده است. وی ادامه داد که این نیروی مازاد در گذشته منطقی بوده اما توجیه این میزان در شرایط فعلی مشکل است.

اخراج 9 درصد از کارکنان تسلا با هدف کاهش هزینه‌ها و سودآوری، انجام شده است. تعدیل نیرو تقریباً فقط در مجموعه‌ کارکنان با حقوق ثابت انجام شده است و نیروهای بخش خط تولید تسلا شامل این تصمیم نشده اند؛ بنابراین این اقدام در دست‌یابی به هدف تعیین‌شده در تولید مدل 3 تأثیرگذار نخواهد بود.

ماسک با اشاره به اینکه هدف اصلی مجموعه‌ی تسلا سودآوری نیست، افزود که انگیزه‌ی آنها، مأموریت سرعت بخشیدن به استفاده از انرژی ثابت و پاک است؛ اما تا وقتی توانایی کسب درآمد ثابت وجود نداشته باشد، دستیابی به این هدف ممکن نخواهد بود.

ماسک ادامه داد که با وجود مشکلات مالی و خط تولید فراوان تسلا، تلاش آنها برای پیشرفت بیشتر قابل تحسین است. به‌عنوان مثال در طول یک ماه گذشته، ساخت مدل بهتر تسلا رودستر جدید، نسخه پرفورمنس مدل 3 و اولین هاچ‌بک کامپکت این شرکت تأیید شده است.

.

منبع: autocar

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر