;
coinex

مایکروسافت فروشگاهی شبیه به فروشگاه آمازون گو را توسعه می دهد

براساس اطلاعاتی که جدیدا منتشر شده، مایکروسافت در حال طراحی فروشگاهی شبیه به فروشگاه آمازون گو است که خبری از صندوق‌دار در آن نیست.

به گزارش تکراتو، ردموندی‌ها در حال کار روی فروشگاهی هستند که در آن، کاربران در مدت خرید توسط سیستم‌های هوشمند تحت نظر گرفته می‌شوند و کالاهایی که خریداری می کنند، به‌صورت خودکار به حساب آن‌ها منظور می‌شود. در این روش در زمان خروج نیازی به مراجعه به صندوق‌دار و معطل شدن در صف‌های طولانی نیست.

گروهی متشکل از ۱۰ تا ۱۵ نفر در مایکروسافت در حال کار روی تکنولوژی‌های مرتبط با این فروشگاه‌ها هستند و آخرین دستاوردهای خود را در اختیار ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت قرار می‌دهند. یکی از اعضای تیم مایکروسافت، یک متخصص بینایی ماشین است که پیش از این در پروژه‌ی آمازون گو فعالیت داشته است.

گفته شده که مایکروسافت برای ایجاد فروشگاهی شبیه به فروشگاه آمازون گو مذاکراتی نیز با والمارت انجام داده تا در این زمینه با آنها همکاری کنند.

فروشگاه مایکروسافت شبیه به فروشگاه آمازون گو

طراحی چنین فروشگاهی توسط مایکروسافت این امکان را برای والمارت نیز فراهم می کند که بتواند با فروشگاه آمازون گو رقابت کند. آمازون گو نام فروشگاه فیزیکی پیشرفته‌ی آمازون است که به‌صورت رسمی ژانویه سال ۲۰۱۸ افتتاح شد.

مشتریان آمازون گو با اسکن کردن گوشی‌ خود وارد فروشگاه می‌شوند و سپس دوربین‌ها و سنسور‌های تعبیه‌شده در جای‌جای فروشگاه، با تحت نظر گرفتن کاربر، هر آنچه وی از قفسه‌ها بر می دارد و در سبد خود قرار می دهد را به‌صورت خودکار شناسایی می‌کند. در پایان، مشتریان به‌سادگی فروشگاه را ترک می‌کنند و صورتحساب برای آن‌ها صادر می‌شود.

آمازون قصد دارد در آینده در شهرهای سن‌فرانسیسکو و شیکاگو نیز فروشگاه آمازون گو را افتتاح کند. حذف صندوق‌دار فروشگاه‌های فیزیکی را باید یک قدم رو به جلوی دیگر از جانب آمازون دانست که توانسته از این طریق از رقبا پیشی بگیرد.

بعضی از رقبای آمازون، سیستم‌هایی نظیر اسکن کردن کد کالاهای انتخاب‌شده توسط خود مشتریان را آزمایش کرده‌اند که به اندازه‌ی ساختار آمازون گو جالب و کاربردی نبوده است.

اینکه مایکروسافت قصد دارد در حوزه تامین تکنولوژی های نوین، به یک شریک استراتژیک برای فروشگاه‌هایی نظیر والمارت تبدیل شود، یک سیاست بااهمیت برای مایکروسافت است زیرا آنها فروشگاه آمازون گو را رقیبی برای خود می دانند.

زمان عرضه رسمی فروشگاه مایکروسافت

فعلا زمان دقیق عرضه این فروشگاه توسط مایکروسافت مشخص نیست. همچنین اینکه این فناوری توسعه‌یافته توسط مایکروسافت، مورد استقبال فروشگاه‌های فیزیکی قرار خواهد گرفت یا نه نیز، مشخص نیست.

جینی مانستر برآوردی در این زمینه انجام داده که نشان می دهد، ارزش بازار فروشگاه‌های مکانیزه بدون صندوق‌دار، رقمی نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار در آمریکا است.

.

منبع: reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر