;
coinex

استفاده از طراحی Fluent Design در نرم‌افزارهای آفیس مایکروسافت

طراحی Fluent Design که زبان طراحی جدید مایکروسافت است، قرار است بعد از ویندوز، به مجموعه اپلیکیشن‌های آفیس هم ورود کند.

به گزارش تکراتو، نرم افزارهای ورد، اکسل، پاورپوینت و آتلوک به نوار ابزار جدیدی مجهز خواهند شد که باعث می شود کار در محیط این اپلیکیشن‌ها به شدت آسان شود. این نوار ابزار جدید شامل انیمیشن‌های جدید و آیکن‌هایی است که برای دسترسی سریع به امکانات آفیس طراحی شده‌ است.

استفاده از طراحی Fluent Design در آفیس

با حرکت روی نوار طراحی Fluent Design ، در رنگ آن تغییراتی ایجاد خواهد شد که این موضوع باعث شده تا اپلیکیشن های آفیس ظاهر زیبا و مدرنی داشته باشند. مایکروسافت خود اعلام کرده که این تغییرات به غیر از نسخه‌های دسکتاپ آفیس برای نسخه‌های تحت وب این مجموعه هم منتشر خواهند شد. این قابلیت هم اکنون در نسخه وب برنامه ورد، قابل مشاهده است.

این نوار ابزار جدید فضای بسیار کمی اشغال می کند و وقتی نشانگر ماوس را روی آن قرار داد، گسترده می‌شود. اگر کاربری تمایلی به استفاده از طراحی Fluent Design نداشته باشد می‌تواند از طریق تنظیمات مجددا به نوار ابزار معمولی آفیس برگردد.

علاوه بر ورد، تغییراتی هم در نسخه تحت وب آتلوک ایجاد شده است که مهم‌ترین آن‌ها در بخش جستجو قابل مشاهده است. جستجوگر آتلوک هنگام تایپ می‌تواند نوشته‌های شما را پیش‌بینی کند و نتایجی مثل مخاطبین، جستجوهای قبلی یا قرار ملاقات‌های پیش‌رو را برای کاربران نمایش دهد.

علاوه بر این تغییرات ساختاری نوار ابزار، آیکن‌ها و رنگ‌های جدید مجموعه نرم‌افزاری آفیس پیش از ارائه روی مک و ویندوز در ابتدا برای نسخه‌های تحت وب ورد، اکسل و پاورپوینت منتشر خواهند شد. هنوز زمان ارائه این تغییرات برای کلیه کاربران نسخه‌های تحت وب و دسکتاپ مشخص نیست.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    در ارتباط با مقاله اب بخش نظر را نگذاشته بودید ظاهرا نظر مهم نبوده است

    پاسخ

    ممنون از اینکه این مشکل رو با ما درمیون گذاشتی مسعود جان، احتمالا یک مشکل سیستمی بوده که البته برطرف شد و بخش نظرات برای اون مقاله هم در دسترس قرار گرفته

    پاسخ