;
coinex

ترامپ برای واردات کالاهای تکنولوژیک چینی تعرفه 25 درصدی در نظر می گیرد

از این پس واردات کالاهای تکنولوژیک چینی به آمریکا مشمول 25 درصد تعرفه خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا، ترامپ این دستور را صادر کرده است.

به گزارش تکراتو، دونالد ترامپ از ماه آینده میلادی تعرفه ای ۲۵ درصدی را بر کالاهای تکنولوژیک ساخت چین که به خاک آمریکا وارد می شوند اعمال خواهد کرد. لازم به ذکر است که ارزش این قبیل کالاهای ورودی در سال چیزی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار می شود.

وی همچین تهدید کرد که اگر دولت چین دست به اقدام تلافی جویانه بزند تعداد کالاهای مشمول تعرفه مذکور را تا دو برابر افزایش خواهد داد. وی علام کرده که دریافت این عوارض می تواند به ایجاد تعادل تجاری بین دو کشور کمک کند.

تعرفه 25 درصدی برای واردات کالاهای تکنولوژیک چینی به آمریکا

بعد از اعلام این خبر چین نیز اعلام کرد که این اقدام را پاسخ خواهد داد. آتش اختلاف میان واشینگتن و پکن در حالی دوباره شعله ور می شود که چند روز پیش و با اعلام تخفیف هایی از طرف دولت آمریکا برای ورود مجدد کمپانی بزرگ ZTE به بازار این کشور، تصور می شد که تنش ها در حال فرونشستن باشند.

چین که بزرگترین تولید کننده نیمه هادی ها در دنیاست، بدون دریافت سفارش از چیپ سازان بزرگ آمریکایی دچار ضرر هنگفتی خواهد شد. همچنین محصولات بسیاری از برندهای آمریکایی در چین مونتاژ می شوند و یا مواد اولیه و بخش عمده ای از قطعات آنها از این کشور آسیایی تامین می شوند.

ترامپ علت وضع این تعرفه های سنگین را پاسخی به دزدی مداوم تکنولوژی ها و نقض مالکیت معنوی کمپانی های آمریکایی توسط چینی ها و سایر سیاست های ناعادلانه آنها در حوزه تجارت اعلام کرده است.

.

منبع: androidheadlines

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر