;
coinex

جاسوسی هواوی در استرالیا ؛ ریسک امنیتی در تجهیزات چینی ها

جاسوسی هواوی در استرالیا مشکلاتی برای این کمپانی ایجاد خواهد کرد. به تازگی مقامات استرالیا نامه‌ی سرگشاده‌ای در این مورد به این شرکت ارسال کرده‌اند.

به گزارش تکراتو، مقامات استرالیا اعلام کرده اند که فعالیت‌های این کمپانی تولید کنند‌ه تجهیزات موبایلی چینی، ریسک‌ امنیتی زیادی دارد و ممکن است باعث از بین رفتن رابطه چین و استرالیا شود. هواوی در تلاش است تا نگرانی سیاستمداران استرالیایی را برطرف کند.

بررسی جاسوسی هواوی در استرالیا

با وجود این مشکل و اتهام جاسوسی هواوی در استرالیا ممکن است کمپانی هواوی نتواند در حوز‌ه‌ی ارتباطات موبایلی 5G  استرالیا فعالیت کند. استرالیا می ترسد که یک شرکت چینی به زیر ساخت‌های ارتباطی و حساسش دست پیدا کند.

البته هواوی هر گونه اتهامی را در این مورد رد کرده و نامه‌ای به سیاست‌مداران اروپایی ارسال کرده تا رضایت‌ آنها را جلب کند. ممکن است این نامه باعث شود تا استرالیا به این شرکت چینی اجازه دهد که در حوزه‌ی ساخت شبکه‌ی 5G  در این کشور فعالیت کند.

البته در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز، هواوی نتوانست به دلیل مسائل امنیتی در مناقصه توسعه شبکه پهن باند ملی استرالیا شرکت کند. به نظر می رسد که باز هم چنین مشکلی پیش آمده و هواوی نمی تواند تجهیزات شبکه‌ی 5G  را برای این کشور به ارمغان آورد.

حال هواوی  سعی کرده با ارسال این نامه توضیح دهد که کنار گذاشتن این شرکت از این پروژه می‌تواند هزینه‌های تمام شده را چند برابر کند و حتی موفقیت آن را در استرالیا به خطر اندازد.

.

منبع: reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر