;
coinex

مشکلات اپل و کوالکام پایانی ندارد؛ به خطر افتادن امنیت ایالات متحده و توسعه فناوری 5G

به نظر می رسد که پایانی برای مشکلات اپل و کوالکام وجود نداشته باشد. زیرا درگیری های حقوقی اپل و کوالکام درباره هزینه حق استفاده از پتنت ها ادامه دارد.به گزارش تکراتو، دو شرکت اپل و کوالکام اکنون با کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده روبرو شده اند. کوالکام ادعا کرده که فروش آیفون های دارای مودم اینتل، باید در آمریکا ممنوع شود. اپل هم اعلام کرده که این اقدام باعث به خطر افتادن امنیت ایالات متحده و فرایند توسعه فناوری مخابراتی 5G می شود.

آیا پایانی برای مشکلات اپل و کوالکام وجود دارد؟

اپل کمپانی کوالکام را به شرایط ناعادلانه برای استفاده از چیپ ها و حق پتنت ها متهم کرده، کوالکام هم اپل را به نقض تعدادی از پتنت هایش متهم کرده است. البته قرار بود در نیمه دوم سال جاری میلادی توافق هایی در برخی زمینه ها بین دو شرکت صوت گیرد، ولی کینه هایی که دو کمپانی برای هم ایجاد کرده اند باعث شده دستیابی به توافق مشکل شود.

جدیدا اپل تصمیم گرفته تا از مودم های 4G  اینتل در برخی از آیفون ها استفاده کند و به این ترتیب وابستگی خود به کوالکام و نیاز به پرداخت هزینه بالای حق استفاده از پتنت ها را کاهش دهد.

ادعای اپل در مورد امنیت ملی بر پایه تلاش های فعلی اینتل برای توسعه نسل بعدی مودم های 5G  استوار است. ممنوعیت احتمالی بر آیفون های دارای مودم های اینتل می تواند به موقعیت اینتل در بازار آسیب بزند و در نهایت آمریکا در توسعه 5G  از چین عقب بماند.

یکی از وکلای کمیسیون عقیده دارد که اگر اینتل از مسابقه 5G  به بیرون رانده شود، این موضوع می تواند روند نوآوری در ایالات متحده را آهسته تر کند. وی اعتقاد دارد که بر آیفون های آینده که بهره مند از مودم های 5G  هستند، نباید ممنوعیتی اعمال شود و اپل و اینتل باید با انگیزه بالا به سرمایه گذاری در زمینه 5G  ادامه دهند.

.

منبع: Slash Gear

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر