;
coinex

شارژ اتومبیل های الکتریکی با باتری گرافینی در 5 دقیقه

شارژ اتومبیل های الکتریکی در کمترین زمان ممکن با باتری های گرافینی امکان پذیر شد. یک استارتاپ اسپانیایی توانسته این باتری ها را بسازد.

به گزارش تکراتو، افرادی مختلف تا امروز درباره ماده انقلابی گرافین شده بررسی هایی انجام داده اند اما به تازگی استارتاپی کاتالان به نام Earthdas فعالیت های خود را آغاز کرده و به دنبال تولید باتری های مبتنی بر گرافین است که با سرعتی تا 12 برابر بیشتر از باتری های لیتیوم یونی شارژ می شوند.

شارژ اتومبیل های الکتریکی در 5 دقیقه

اگر شارژ اتومبیل های الکتریکی با این باتری ها واقعیت داشته باشد، کارکرد اتومبیل های الکتریکی برای همیشه تغییر خواهد کرد و مدت زمان شارژ آنها نیز 5 دقیقه خواهد بود.

رافا تراداس، موسس این استارتاپ است و در مورد این ادعا اعلام کرده که:

ما به خوبی از این موضوع آگاهیم که باید فضای اشغال شده توسط وسایل نقلیه احتراقی را کاهش داد و راهکارهایی ابداع کرد تا آلودگی کاهش یابد. چون باتری های گرافینی خیلی سریع شارژ می شوند، این موضوع درهایی انقلابی به روی اشتراک گذاری انرژی میان کاربران باز خواهد کرد.

علاوه بر سرعت شارژ، باتری های Earthdas نسبت به باتری های فعلی تا 60 درصد ظرفیت بیشتری نیز دارند. از زمان کشف گرافین در سال 2003 از سوی محققان دانشگاه منچستر، این ماده برای بهبود هرچیزی، از فیلترهای آب گرفته تا پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است.

خاصیتی که توانسته گرافین را به ماده ای منحصر به فرد تبدیل کند، ضخامت یک اتمی آن است که تا 200 برابر از فلز قوی تر است. ضمنا رسانایی بیشتر از مس و انعطاف پذیری به اندازه پلاستیک هم از دیگر خواص این ماده جذاب هستند.

.

منبع: Independent

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر