;
coinex

افزایش امنیت اپلیکیشن های آفلاین به اشتراک گذاشته شده با گوگل پلی

گوگل به فکر افزایش امنیت اپلیکیشن های آفلاین افتاده است. علت این امر استفاده بعضی از کاربران از اپلیکیشن های آفلاین است.

به گزارش تکراتو،  کاربران بعضی از کشورها به جای دانلود اپلیکیشن ها به صورت آنلاین آنها را به صورت آفلاین دریافت می کنند؛ یعنی فایل‌های نصب برنامه‌ها را به کمک بلوتوث یا اپلیکیشن‌های اشتراکی از دیگران می گیرند و بدون نیاز به اینترنت، آن‌ها را روی گوشی‌ها نصب می کنند.

افزایش امنیت اپلیکیشن های آفلاین

دریافت اپلیکیشن ها به صورت آفلاین روش اشتباهی نیست اما در این حالت اپ‌ها از فیلترهای امنیتی گوگل پلی عبور نکرده‌اند بنابراین احتمال دارد به ویروس‌هایی آلوده باشند. اکنون به نظر می رسد که گوگل قصد دارد امنیت اپلیکیشن های آفلاین را تامین کند.

گوگل در این حالت یک سری فراداده امنیتی را به فایل‌های نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد که از طریق آنها، نه تنها امنیت اپلیکیشن‌های به اشتراک گذاشته شده بیشتر می‌شود بلکه قابلیت بروزرسانی هم پیدا می کنند. در این حالت گوگل باز هم می‌تواند این اپ ها را شناسایی کند.

در ادامه اگر دسترسی به اینترنت فراهم شد، اپلیکیشن اپدیت های متداوم را دریافت می‌کند. گوگل گفته که سازندگان برای پیاده‌سازی این ویژگی، لازم نیز تغییراتی در برنامه ها ایجاد کنند.

البته با اضافه شدن فراداده‌های امنیتی، حجم فایل‌های نصب اپلیکیشن‌ها کمی افزایش پیدا خواهد کرد.

.

منبع: Phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر