;
coinex

آیا امکان ارائه اینترنت پر سرعت در هواپیماها فراهم خواهد شد؟

شرکت های زیادی در تلاش برای ارائه اینترنت پر سرعت در هواپیماها هستند. اما دسترسی به اینترنت پر سرعت در هواپیماهای مسافربری بیشتر شبیه به رویا است.

به گزارش تکراتو، دستیابی به اینترنت پر سرعت در هواپیماها تا کنون به دلیل فقدان اتصال داده پر ظرفیت با زمین محقق نشده است اما جدیدا دانشمندان موفق شدند سیستم جدیدی را آزمایش کنند که سرعت بسیار بالای 8 گیگابیت در ثانیه را ارائه می کند.

دستیابی به اینترنت پر سرعت در هواپیماها

پژوهشگران موسسه فناوری کارلسروهه آلمان (KIT) توانسته اند سیگنال هایی را بین هواپیما و یک ایستگاه زمینی انتقال دهند. در این انتقال از فرکانس های رادیویی بین 71 تا 76 گیگاهرتز بهره برده شده است. این محدوده فرکانسی می تواند پهنای باند بالایی را برای دسترسی به اینترنت مسافران هواپیماها فراهم کرد.

به گفته توماس زویک مدیر موسسه فناوری فرکانس های بالا و الکترونیک  KIT، فرکانس های ذکر شده تعادل مناسبی بین نرخ داده مناسب و حساسیت به تداخل برقرار کرده اند. زویک افزود که نرخ داده ای که به آن دست یافته اند می تواند انتقال همزمان تا 600 ویدیوی مختلف با کیفیت 4K  را فراهم کند.

در یک پرواز آزمایشی، هواپیمایی تحقیقاتی به دور یک ایستگاه دریافت کننده اطلاعات به صورت چرخشی، با شعاع 5 تا 12 کیلومتر و در ارتفاع  هزار متری پرواز کرد. پژوهشگران به منظور کنترل این سیستم از آنتن های سهموی روی ایستگاه زمینی استفاده کردند.

اتصال باند پهن، با سرعت 8 گیگابیت در ثانیه، به مدت 3 دقیقه از فرایند آزمایش و در شعاع پرواز 5 کیلومتری پایدار ماند که معادل با انتقال 180 گیگابایت داده بود. این اتصال می تواند در آب و هوای ابری، بارانی یا مه نیز کار کند.

.

منبع: PHYS

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر