;
coinex

کنترل ترافیک بزرگراه ها با پهپاد در آمریکا؛ مانیتورینگ ترافیک به شیوه ای نوین

آمریکا قصد دارد به شیوه ای جدید به بررسی ترافیک بزرگراه ها بپردازد. در این کشور کنترل ترافیک بزرگراه ها با پهپاد انجام خواهد شد.

به گزارش تکراتو، مانیتور کردن ترافیک بزرگراه ها در بسیاری از مواقع بهینه نیست زیرا دوربین های ثابت قادر به مشاهده مشکلاتی فراتر از زاویه دید خود نیستند. همچنین هواپیماهای کنترل ترافیک هم دائماً مجبورند برای سوخت گیری به پایگاه باز گردند.

کنترل ترافیک بزرگراه ها با پهپاد در آمریکا

دانشگاه ایالت اوهایو اخیراً برنامه ای آزمایشی به راه انداخته و براساس آن قرار است برای کنترل ترافیک بزرگراه ها از  پهپاد استفاده شود. در فاز آزمایشی، اطلاعات به دست آمده از سوی این پهپادها ابتدا در اختیار مرکز کنترل ترافیک اوهایو قرار می گیرد تا با اطلاعات سیستم های قبلی مقایسه شوند و مشخص شود که آیا این پهپادها زودتر از دیگر سیستم ها قادر به تشخیص گره های ترافیکی هستند یا نه.  کنترل ترافیک بزرگراه ها با پهپاد تنها یک مورد از کاربردها و مزیت های آن است.

ایالات متحده هم اکنون قوانین سخت گیرانه ای برای به پرواز درآوردن پهپادها اعمال کرده است. به عنوان مثال نباید از آن ها در ارتفاع کمتر از 400 پایی یا هر جایی که در مسیر دید مردم باشد استفاده کرد. بنابراین آزمایش های اخیر به محققان کمک می کند تا راهی برای ادغام امن پهپادها با سایر هواگردها در یک حریم هوایی پیدا کنند.

این پروژه از سه سال پیش با سرمایه ای 5.9 میلیون دلاری در حال توسعه بوده و نخستین آزمایش های آن سه هفته پیش آغاز شده است. شرکت DriveOhio یکی از سرمایه گذاران این پروژه است و قصد دارد از نتایج تلاش های محققان برای بهبود اتومبیل های متصل و خودران خود استفاده کند.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر