;
coinex

استفاده از اثر انگشت به جای رمز برای احراز هویت کارت بانکی

برای احراز هویت کارت بانکی از این پس می توان از اثر انگشت به جای رمز استفاده کرد. کارت های بانکی جدید مجهز به حسگر اثر انگشت هستند.

به گزارش تکراتو، شرکت تراشه ساز هلندی جمالتو روشی ابداع کرده که به کمک آن مشتریان می توانند برای احراز هویت کارت بانکی از اثر انگشت خود استفاده کنند. شرکت Gemalto  نخستین کارت بیومتریک خود را در اوایل سال جاری میلادی رونمایی کرد.

احراز هویت کارت بانکی با اثر انگشت

این کارت بانکی جدید که اکنون برای مشتریان کارت های نقدی بانک قبرس نیز عرضه می شود به صاحب خود اجازه می دهد با اثر انگشت هویت خود را احراز کرده و خرید نماید. از این روش می توان برای پرداخت های بی تماس استفاده کرد و پرداخت با ماشین های کارت را به راحتی انجام داد.

برنارد نوپف، نایب رییس بخش بانکداری و پرداخت این شرکت در مورد احراز هویت کارت بانکی با اثر انگشت اعلام کرده که استفاده از شاخص های بیومتریک در پرداخت های بی تماس گامی مهم است. به گفته وی با این روش می توان تراکنش هایی با مبلغ کلان تر بدون وارد کردن رمز انجام داد.

 احراز هویت کارت بانکی

این کارت جدید شبیه به نمونه های معمولی است و تنها تفاوت آن وجود یک حسگر کوچک در سمت راست آن است. در این روش کاربر به جای وارد کردن رمز کافی است انگشت خود را روی کارت بگذارد و اجازه استفاده از کارت را صادر کند.

برای استفاده از کارت های بیومتریک تغییراتی هم باید در زیربنا انجام شود؛ مشتریان باید اثرانگشت خود را در شعبه بانک محلی با استفاده از یک تبلت ثبت کنند. در ادامه اطلاعات بیومتریک روی کارت ذخیره می شود، بنابراین هکرها هنگام ورود به سیستم های بانک نمی توانند نسخه اثر انگشت کاربر را سرقت کنند.

این کارت ها نیازی به باتری ندارند و سیستم با استفاده از میدان مغناطیسی که کارتخوان ایجاد می کند، فعال می شود. پس از افتتاح موفقیت آمیز این کارت در قبرس، گزارش های مختلف از احتمال استفاده از آن در اروپا طی ماه های آتی نیز منتشر شده است.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر