;
coinex

آیا ممنوعیت واردات خودرو به کشور صحت دارد؟

دولت از ممنوعیت واردات خودرو به کشور خبر داد. از این پس فقط واردات خودروهایی که به صورت سی‌کی‌دی انجام می شود، آزاد است.

به گزارش تکراتو، بر اساس جدیدترین تصمیم‌گیری دولت واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است اما واردات خودروهایی که به صورت سی‌کی‌دی انجام می‌شود آزاد است و ارز رسمی نیز به واردات این گروه تعلق می گیرد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای در تاریخ 30 خرداد به رئیس سازمان توسعه ، فهرست گروه چهارم کالاهایی که واردات آنها به کشور ممنوع است را ابلاغ کرده است.

در این نامه آمده است:

بدینوسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل 1339 ردیف تعرفه 8 رقمی که ثبت سفارش آن‌ها در جلسه روز جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است که کلیه ثبت سفارشات صادره قبلی مربوط به این ردیف‌ها فاقد اعتبارند مگر این که قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تأمین ارز گردیده و یا بدون انتقال ارز باشند.

بر اساس این ابلاغ مجموعه ای از کالاها با ممنوعیت ثبت سفارش مواجه شده اند و واردات خودرو نیز ممنوع اعلام شده است.

ممنوعیت واردات خودرو به کشور

تاثیر ممنوعیت واردات خودرو به کشور بر این بازار

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از این تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو به کشور گلایه کرد. وی اعلام نمود که دولت براساس کدام کار کارشناسی واردات انواع خودرو را ممنوع کرده است. وی تاکید کرد که این تصمیم اثرات منفی خود را بر بازار خودروهای داخلی و خارجی خواهد گذاشت.

فرهاد احتشام‌زاده اعلام کرد که متاسفانه این تصمیم مانند تصمیمات گذشته دولت برای واردات خودرو پشت درهای بسته صورت گرفته است و در جلسه فدراسیون واردات اتاق بازرگانی کسی از این تصمیم دولت خبر نداشته است.

وی بیان کرد که واقعا اینکه ممنوعیت واردات خودرو به کشور و همچنین ممنوعیت واردات سایر کالاها بر چه اساس و منطقی انجام شده است، مشخص نیست و ادامه داد که در این شرایط تحریم، لازم بود که کشور خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کند و برای توسعه بیش از پیش بخش‌های تولیدی تلاش نماید، اما این تصمیم قابل تامل ابهامات زیادی را برای فعالین اقتصادی کشور به وجود آورده است.

افزایش قیمت خودروهای داخلی حتمی است!

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو تاکید کرد که ممنوعیت واردات خودرو به کشور باعث خواهد شد تا تقاضا و قیمت خودروهای داخلی افزایش یابد. وی تاکید کرد که این موضوع، اثرات مخرب خود را بر سایر گروه‌های کالایی نیز خواهد داشت.

احتشام‌زاده اشاره کرد که تصمیم ممنوعیت واردات خودرو به کشور باعث خواهد شد تا بازار خودروهای داخلی و خارجی با بحران جدی روبه رو شود ، درآمد دولت کاهش یابد و استانداردهای 85 گانه خودرویی اجرا نشود. همچنین توقف اسقاط خودرو و حتی وقفه در کاهش آلایندگی هوا را هم باعث خواهد شد.

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر