;
coinex

اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند و پاسخ دهی سیستم عامل

در بسیاری موارد عملکرد گوشی بدون هیچ دلیل خاصی افت پیدا می کند به همین دلیل یکی از دغدغه های کاربران انجام اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند است.

اگر شما هم از دسته کاربرانی هستید که افت سرعت گوشی هوشمند خود را بدون هیچ دلیلی تجربه کرده اید، پس بهتر است با تکراتو همراه باشید. شما میتوانید در پایان با فراگیری موضوعاتی که در اینجا بررسی می شود نسبت افزایش سرعت گوشی هوشمند خود اقدام کنید.

انجام اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

کاهش سرعت عملکرد گوشی‌های هوشمند برای کاربران بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده است به همین دلیل متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی همواره به دنبال انجام اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند هستند. به گفته کارشناسان با رعایت برخی موارد و انجام پاره‌ای از اقدامات می‌توان تا حد زیادی سرعت عملکرد و پاسخ‌دهی سیستم عامل گوشی را افزایش داد.

به روزرسانی های نرم افزاری مشکل ساز می شوند

اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

شاید گفتن این مورد عجیب باشد اما به گفته محققان یکی از دلایل کاهش سرعت گوشی ها، به روزرسانی های نرم افزاری است. زیرا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدی که به صورت دوره ای از سوی شرکت سازنده و توسعه دهنده سیستم عامل ها منتشر می‌شوند، مربوط به سخت افزارهای جدید هستند نه سخت افزارهای قدیمی.

بنابراین اگر مدل یک گوشی هوشمند قدیمی باشد نباید انتظار افزایش سرعت را با آپدیت و به‌روزرسانی داشت. نکته دیگر اینکه بسیاری فکر می کنند که بهتر است اصلا گوشی خود را آپدیت نکنند اما این راه هم درست نیست، زیرا عدم به‌روزرسانی نرم‌افزاری، می تواند گوشی موبایل را در برابر بدافزارهای مختلف آسیب پذیر کند.

خالی کردن حافظه موبایل

اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند بهتر است مدیریت حافظه را نیز در نظر داشت، زیرا یکی از دلایلی که می‌تواند موجب کاهش سرعت موبایل شود، پر بودن حافظه داخلی یا جانبی آن است. بنابراین وقتی ظرفیت حافظه جانبی یا داخلی گوشی هوشمند پر شود باید انتظار داشت که عملکرد آن کند گردد.

پس حافظه‌ی پر تا حد زیادی می تواند بر روی سرعت و عملکرد گوشی تاثیر منفی بگذارد. برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند و عملکرد مناسب تر آنها بهتر است حداقل ۱۰ درصد حافظه داخلی موبایل‌ها خالی باشد. گوشی خود را از اطلاعات اضافی خالی کنید تا افزایش سرعت را شاهد باشید.

cache اپلیکیشن‌های نصب شده را حذف کنید

اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

حذف cache نیز می تواند به افزایش سرعت گوشی های هوشمند بسیار کمک کند. شما می توانید حافظه و اطلاعات ذخیره شده (cache) هر اپلیکیشن را به صورت جداگانه و مجزا پاک کنید. برای انجام این کار باید به قسمت اپلیکیشن در تنظیمات گوشی رفته و cache اپلیکیشن ها را پاک کنید.

به گفته کارشناسان تکنولوژی این کار باید زود زود انجام شود تا به این وسیله مانع کند شدن عملکرد گوشی شد.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

اقداماتی برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

مورد آخر برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند ، بازگشت تنظیمات گوشی به حالت کارخانه است. اگر هیچ کدام از مواردی که گفته شدند، نتوانستند به افزایش سرعت و عملکرد گوشی کمک کنند، می‌توان از این گزینه استفاده کرد. در این روش تمامی اطلاعات ذخیره شده و اپلیکیشن‌های نصب شده حذف می شوند و فضای بازتری برای عملکرد مناسب سیستم عامل در اختیار قرار می گیرد.

البته در صورتی که مجبور به استفاده از این گزینه شدید در ابتدا تمامی اطلاعات شخصی و مورد نیاز خود را از گوشی خارج کنید و از آنها بک آپ بگیرید.

.

منبع: thestar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر