;
coinex

تولید دوربین دید در شب با قابلیت شناسایی مواد منفجره

نیروی دریایی آمریکا در حال کار بر روی فناوری دید در شب است. همچنین یک مدل دوربین دید در شب با قابلیت شناسایی مواد منفرجه نیز تولید کرده است.

به گزارش تکراتو، نیروهای مسلح آمریکا مشغول سرمایه گذاری در نسل آتی فناوری دید در شب هستند. ارتش آمریکا و نیروی دریایی این کشور دو سیستم جداگانه برای دید در شب تولید کرده اند که درک بهتری از عمق ایجاد می کند و تصویربرداری گرمایی را به فناوری بهبود تصویر اضافه می کند تا به سربازان دید بهتری در شب بدهد.

فناوری دید در شب اولین بار در جنگ جهانی دوم بود که استفاده شد. با استاده از دوربین دید در شب لازم نیست که سربازان منتظر طلوع آفتاب باشند و می توانند جنگ را ۲۴ ساعته ادامه دهند.

دوربین دید در شب با قدرت شناسایی مواد منفجره

بهبود هر نسل جدید از فناوری دید در شب اهمیت ویژه ای دارد. یکی از این نمونه ها کلاهخودی مجهز به عینک دید در شب (Binocular Night Vision Goggle) است که نیروی دریایی از آن استفاده می کنند. این عینک مجهز به دوربین گرمایی است و حتی می تواند مواد منفجره را شناسایی کند.

این دوربین دید در شب با استفاده از فناوری بهبود تصویر فسفر سفید، نور ستارگان و منابع دیگر در محیط را چند برابر می کند. همچنین شامل یک دوربین گرمایی(COTI) است که تصویری با وضوح بیشتر فراهم می کند تا سربازان بتوانند در محیط های مختلف ببینند و مواد منفجره را نیز تشخیص دهند.

این عینک طراحی ارگونیک دارد و بسیار سبک است و به راحتی روی کلاهخود نصب می شود و می تواند مواد منفجره و منابع برق را ردیابی کند. همچنین این دوربین در تاریکی، باران، مه، دود کار می کند. این دوربین از سال آتی به طور کامل در حال استفاده است.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر