;
coinex

فناوری تشخیص چهره ویوو ؛ ۱۰ برابر وضوح بهتر نسبت به فیس آیدی آیفون 10

فناوری تشخیص چهره ویوو آنگونه که اعلام شده پروضوح‌ترین حسگر عمق‌سنج دنیا است که می تواند تا فاصله‌ی ۳ متری اشیاء را تشخیص دهد.

به گزارش تکراتو، ویوو (Vivo)یک شرکت چینی سازنده‌ی موبایل است که در سال جاری نیز توانست پیشگام ساخت گوشی‌های بدون حاشیه و لب‌به‌لب باشد. روز گذشته بود که این کمپانی از فناوری تازه‌ی خود که یک سیستم عمق‌سنج سه‌بعدی با ۳۰۰ هزار نقطه‌ی حسگر است، رونمایی کرد.

بررسی فناوری تشخیص چهره ویوو

در فناوری تشخیص چهره ویوو تعداد نقاط حسگر ۱۰ برابر بیشتر از فیس آیدی اپل در آیفون ۱۰ هستند. ویوو اعلام کرده که این فناوری تا فاصله‌ی سه متر از گوشی، قادر به انجام نقشه‌برداری سه‌بعدی است. اصطلاحی که برای این نوع فناوری استفاده می شود، نور ساختاریافته است. منظور نوری است که دیگر شرکت‌ها مانند اوپو نیز قصد استفاده از آن را دارند.

این هفته بود که ویوو با نمایش حسگر سه‌بعدی مدت پرواز  خود در نمایشگاه MWC شانگهای، نشان داد که از بین سازندگان اندرویدی نخستین شرکتی خواهد بود که به‌صورت پایاپای و مستقیم با فیس آیدی اپل در حال رقابت است.

الکس فنگ، مدیر اجرایی ارشد ویوو، درباره‌ی فناوری تشخیص چهره ویوو اعلام کرده است که:

 با ترکیب فناوری تشخیص سه‌بعدی مدت پرواز با هوش مصنوعی، می‌توان در پی کشف فرصت‌هایی تازه برای آینده‌ای بهتر بود.

فناوری ویوو می‌تواند با انجام اسکن‌های کامل از بدن، تلاش کند تا شخص را با لباس‌های مجازی بپوشاند. حسگر تازه‌ی ویوو همچنین، علاوه بر اینکه در زمینه احراز هویت دقیق‌تر بیومتریک و ثبت سلفی‌های پرتره‌ی بهتر کاربر دارد، می‌تواند برای تشخیص ژست و حرکت نیز استفاده شود.

اگر این سیستم بتواند عمق تا فاصله‌ی سه متر را تشخیص دهد، می‌تواند کاربردهای جدید واقعیت افزوده یا اسکن وسایل خانه و دیگر اشیاء را نیز ممکن کند.

بیانیه‌ی مطبوعاتی که در مورد حسگر سه‌بعدی مدت پرواز منتشر شده، وعده می‌دهد که این فناوری تنها نمونه‌ای آزمایشی نخواهد بود. البته این شرکت چینی هم برای تجاری‌سازی فناوری جدید خود در یک گوشی واقعی، بازه‌ی زمانی دقیقی را مشخص نکرده است.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر