;
coinex

سامسونگ بازی را به ال‌جی باخت ؛ نمایشگر اولد ال جی در اختیار آیفون‌های اپل

به نظر می‌رسد که سامسونگ در بازار فروش نمایشگرهای اولد قافیه را به ال جی باخته است. رقیب کره‌ای سامسونگ، نمایشگرهای اولد آیفون را تامین خواهد کرد.

البته انتخاب این استراتژی تا حد زیادی برای اپل منطقی است. تامین نمایشگرهای اولد برای آیفون های 2018 توسط ال جی، وابستگی کوپرتینو به سامسونگ را به عنوان تنها تامین کننده صفحه نمایش دیود ساطع کننده نور (organic light-emitting diode) یا همان نمایشگر OLED کاهش خواهد داد.

گزارش جدیدی که بلومبرگ به آن پرداخته، نشان می‌دهد که شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display) چیزی در حدود 2 تا 4 میلیون از نمایشگرهای اولد را برای اپل می‌سازد، اما در ماه‌های آینده تولید آن را افزایش خواهد داد. احتمالا ال جی تامین کننده صفحات نمایش اولد یکی دو مدل از آیفون های 2018 خواهد بود.

نمایشگر اولد گرانترین قطعه آیفون X

گفته می‌شود که گرانترین قطعه در ساخت آیفون X نمایشگر اولد آن است و با توجه به اینکه سامسونگ تنها تامین کننده این قطعه بود، اپل توانایی مذاکره برای کاهش قیمت آن را نداشت.

بیشتر بخوانید: قیمت آیفون ۲۰۱۸ چقدر خواهد بود؟

جری کنگ، تحلیگر ارشد IHS Markit، معتقد است که تامین کننده دوم برای ساخت نمایشگرهای اولد، برای اپل بسیار مهم است، زیرا به این شرکت اجازه می‌دهد که وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد که در حال حاضر تنها تامین کننده این قطعه است. این موضوع باعث تسریع در تولید گوشی‌های آیفون شده و طبیعتا در قیمت‌گذاری پایین‌تر آن موثر خواهد بود.

اپل در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) مدل‌های جدید آیفون را به بازار معرفی خواهد کرد. پیش بینی می‌شود دو مدل آیفون مجهز به نمایشگر اولد در این بین خودنمایی کرده و البته مدل سومی که با توجه به وجود نمایشگر LCD آن، آیفون ارزان‌قیمتی خواهد بود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر