;
coinex

آیا پتنت جدید فیسبوک مربوط به جاسوسی از کاربران است؟

براساس اطلاعات منتشر شده، پتنت جدید فیسبوک که به تازگی آن را به ثبت رسانده است مربوط به جاسوسی از کاربران است.

به گزارش تکراتو، بسیاری از شرکت ها در حال جمع آوری اطلاعات از کاربران به بهانه های مختلف هستند. ممکن است اطلاعاتی هم که فیسوک درباره کاربران به دست می آورد، گاه اتفاقی و گاه براساس کوکی ها باشد اما این به بدان معنا نیست که فیسبوک نمی داند چطور از کاربرانش جاسوسی کند حتی اگر قسم خورده باشد.

پتنت جدید فیسبوک برای جاسوسی از کاربران

براساس پتنت جدید فیسبوک ، امکان روشن کردن میکروفون موبایل کاربران از راه دور وجود دارد. فیسبوک در این روش، سیگنال هایی غیرقابل شنیدن برای انسان را در محتویات مخابره ای (مانند تبلیغات تلویزیونی) تعبیه می کند.

البته این سیگنال ها به گوش ما نمی رسند، اما از سوی دیوایس های هوشمند قابل دریافت هستند. در ادامه، این سیگنال به اسمارت فون کاربر فرمان می دهد که صدای فراگیر پیرامون خود را ضبط و اثر انگشت صدای فراگیر را برای تحلیل به فیسبوک ارسال کند.

روشن کردن میکروفون از راه دور با سیگنال هایی که به گوش ما نمی رسند، خبیثانه است اما هدف نهایی فیسبوک از این سیستم این است که براساس صدای محیطی، قادر به تشخیص بازخورد افراد نسبت به یک محتوای خاص باشد.

استفاده از این تکنولوژی برای تبلیغات می تواند رویای هر تبلیغ دهنده ای باشد اما این موضوع زمانی ترسناک است که متوجه شویم فیسبوک برای پیاده سازی آن نیازی به دریافت هیچ مجوزی ندارد.

حتی می توان بعد از ضبط صدا، دسترسی به قابلیت فیلم برداری و حتی تماس تلفنی را هم تصور کرد. البته فیسبوک نسبت به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده که برنامه ای برای استفاده از این تکنولوژی ندارد اما شاید پوشاندن وبکم و میکروفون لپتاپ مارک زاکربرگ بی دلیل نباشد.

.

منبع: Mashable

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر