;
coinex

باز هم رسوایی برای فیسبوک؛ افشای اطلاعات خصوصی 120 میلیون کاربر

افشای اطلاعات خصوصی ۱۲۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک باز هم خبرساز شد و رسوایی دیگری برای این کمپانی به همراه داشت.

به گزارش تکراتو، چند ماه پیش بود که فیسبوک درگیر رسوایی اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی بود. این رسوایی مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورد. اما هنوز آن رسوایی تمام نشده که دوباره اخباری جدید در مورد یک رسوایی جدید منتشر شد.

افشای اطلاعات خصوصی 120 میلیون کاربر فیسبوک

یک آسیب پذیری در فیس بوک باعث افشای اطلاعات خصوصی ۱۲۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی شد. این مشکل امنیتی باعث شد تا این اطلاعات به مدت حداقل ۱۸ ماه در دسترس اشخاص ثالث قرار داشته باشد.

یک شرکت طراح تست آنلاین به نام نیمز تستز به علت وجود یک حفره امنیتی در رابط کاربری فیس بوک به داده های خصوصی افراد دسترسی داشته و توانسته به اطلاعاتی همچون اسامی، تاریخ تولد، محتوای پست ها، عکس ها، فهرست دوستان و غیره دسترسی پیدا کند.

این مشکل برای افرادی رخ داده که در تست های آنلاین این شرکت که از طریق اینترنت در دسترس است، شرکت کرده بودند. نکته مهم اینکه حتی در صورت پاک کردن برنامه نیمز تستز هم کماکان دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران به علت آسیب پذیری فیس بوک امکان پذیر بوده است.

آسیب پذیری مذکور از سال ۲۰۱۶ در رابط کاربری سایت فیس بوک وجود داشته و کسی متوجه آن نبوده است که بالاخره این اواخر کشف شد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر