;
coinex

افزایش سرمایه ی شیائومی در اولین عرضه سهام این کمپانی

افزایش سرمایه ی شیائومی به دنبال عرضه اولیه‌ی سهام آن در بورس هنگ‌کنگ انجام شد. در این عرضه سرمایه ی این شرکت ۴.۷۲ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش تکراتو، بعد از عرضه اولیه سهام شیائومی، سرمایه این شرکت افزایش یافت. با توجه به جذب سرمایه‌ی مورد نظر، ارزش شیائومی ۵۴ میلیارد دلار برآورد شده که تقریبا نصف ارزشی است که ابتدای سال جاری میلادی برای این شرکت چینی تعیین شده بود.

افزایش سرمایه ی شیائومی با عرضه اولیه

عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شیائومی در زمان بسیار حساسی انجام پذیرفته است. تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث شده تا در ماه جاری میلادی شاخص بورس هنگ کنگ با کاهشی ۶.۵ درصدی همراه شود. ضمنا باید به افت ۴.۸ درصدی شاخص سهام بورس هنگ کنگ در سال جاری میلادی نیز اشاره کرد که تاثیر خود را بر فروش سهام شیائومی در نازل‌ترین قیمت ممکن گذاشته است.

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهند که شیائومی طی عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود ۲.۱۸ میلیارد سهم را با قیمت ۲.۱۷ دلار به فروش رسانده است. بازه‌ی قیمتی تعیین شده برای هر سهم شیائومی ۲.۱۷ تا ۲.۸ دلار بوده است.

با وجود اینکه هر سهم شیائومی با پایین‌ترین قیمت تعیین‌شده مبادله شده است، باز هم عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این شرکت پس از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام علی‌بابا که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه‌ی سهام بین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری بود.

پس از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام، شیائومی ۵۳.۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. ابتدای سال جاری میلادی شاهد انجام ارزش‌گذاری‌های بالایی برای شیائومی بودیم. شماری از کارشناسان ارزش این شرکت چینی را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده بودند، حال آنکه برخی نیز ارزش آن را بیش از ۷۰ میلیارد دلار می‌دانستند. ارزش شیائومی در سال ۲۰۱۴ و پس از جذب اولین سرمایه، بیش از ۴۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.

.

منبع:  reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر