;
coinex

تکنولوژی جدید سامسونگ ؛ تبدیل کل صفحه نمایش به سنسور اثر انگشت

تکنولوژی جدید ارائه شده توسط سامسونگ کل صفحه نمایش را به سنسور اثر انگشت تبدیل می کند که البته قابلیت شناسایی دمای بدن و فشار وارده را نیز دارد.

به گزارش تکراتو، موبایل های بدون حاشیه با وجود اینکه جذابیت بالایی دارند بدون چالش نیستند. در این مدل از موبایل ها برای تعبیه سنسور اثر انگشت تولیدکنندگان مشکلات زیادی دارند، اما محققان کره ای سیستم جدیدی را برای غلبه بر این مشکل توسعه داده اند.

استفاده از کل صفحه نمایش به عنوان سنسور اثر انگشت

تیم تحقیقاتی سامسونگ توانسته اند یک اسکنر اثر انگشت شفاف و انعطاف پذیر را درون نمایشگر تعبیه کنند تا علاوه بر خوانش اثر انگشت، قابلیت شناسایی دمای بدن و فشار وارده را نیز داشته باشد.

به گفته این محققان این سنسور جدید به لطف سنجش دما و فشار از فناوری های فعلی ایمن تر است و تمام سطح نمایشگر را به یک اسکنر اثر انگشت بزرگ تبدیل کرده است:

برای جلوگیری از هرگونه جعل با استفاده از اثرانگشت های مصنوعی، اسکنر دمای بدن کاربر را نیز برآورد کرده و در صورتی که دمای پوست در محدوده خاصی نباشد، قفل باز نمی شود.

در این روش رزولوشن سنسور نیز بالاست و با معیارهای پلیس فدرال آمریکا FBI برای استخراج الگوهای اثر انگشت مطابق دارد. همچنین شفافیت ۸۹ درصدی آن در معرض نور مرئی باعث شده قابلیت یکپارچه سازی با نمایشگر را نیز داشته باشد.

راز کارایی و ضخامت اندک این سنسور اثر انگشت در الکترودهای شفاف مبتنی بر شبکه نانوفیبرها و نانوسیم های نقره ای آن است. امکان تعبیه‌ی این اجزای کوچک در نمایشگر وجود دارد و در عین حال قابلیت انتقال الکتریسیته نیز حفظ شده است.

این سنسور اثر انگشت سال دیگر به بازار عرضه می شود.

.

منبع: dailymail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر