;
coinex

آمازون پهپاد ضد سرقت تحویل کالا می سازد

کمپانی بزرگ آمازون جدیدا پتنتی را در آمریکا ثبت کرده که نشان از تلاش این کمپانی برای ساخت پهپاد ضد سرقت تحویل کالا دارد.

به گزارش تکراتو، آمازون قصد تحویل کالا با یک پهپاد ضد سرقت را دارد. اما ممکن است فردی رد این پهپادها را گرفته و آن‌ها را پایین بیاورد تا کالای مورد حمل یا خود پهپاد را بدزد. این امر باعث شده آمازون پتنتی در مورد یک پهپاد ضد سرقت تحویل کالا ثبت کند.

پهپاد ضد سرقت تحویل کالا

آمازون اعلام کرده که حمله به این پرنده‌های بدون سرنشین می تواند مشکلات و خساراتی را به بار بیاورد. به همین دلیل چنین پتنتی ثبت کرده است. آمازون در این پتنت اعلام کرده:

با افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، احتمال انجام عملیات خصمانه نسبت به آن‌ها نیز افزایش می‌یابد، این حمله‌ها ممکن است با اهداف گوناگون صورت بگیرد؛ برای مثال می‌توان به دزدیدن پهپاد و بار آن، تصادف و نابودی پهپاد یا ایجاد اختلال در هدف و عملیات پرنده اشاره کرد. در این حملات، فرد یا گروه حمله‌کننده ممکن است بتواند کنترل پرنده را از طریق هک کردن ارتباط بین کنترل کننده و پرنده یا برعکس در دست بگیرد.

در روش پیشنهادی پتنت جدید آمازون، کنترلر اقدام به ارسال سیگنال‌های منظم در دوره‌های زمانی چند ثانیه‌ای (که با نام ضربان قلب یا Hearbeat شناخته می‌شوند) می کند، در چنین وضعیتی پرنده در صورتی که اختلال یا عدم تطابقی در سیگنال‌های دریافتی تشخیص دهد، می‌تواند از حالت عملیات به حالت امن تغییر وضعیت دهد. این امر تا برقراری دوباره‌ی ارتباط امن با کنترلر، از دزدیده شدن توسط کنترلرهای دیگر جلوگیری می کند.

پتنت‌های مرتبط با پرنده‌های بدون سرنشین آمازون تا کنون شامل مواردی از جمله برج‌هایی به‌شکل کندوی زنبور عسل و رها کردن کالا با چتر نجات به ایستگاه‌های شارژ در مناره‌ی کلیسا و سیستم‌های خود تخریب شونده برای پهپادهای معیوب است. آمازون حتی اختراعی با عنوان انبار در حال پرواز دارد که بر فراز مناطق شهری شناور است و به عنوان پایگاهی برای تجمع هواپیماهای بدون سرنشین عمل می‌کند.

.

منبع:  digitaltrends

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر