;
coinex

آیا علت تحریم هواوی توسط ایالات متحده همکاری آن با ایران است؟

ممکن است هواوی هم مانند ZTE تحریم شود. به نظر می رسد که علت تحریم هواوی توسط ایالات متحده ، همکاری آن با ایران باشد.

به گزارش تکراتو، بعد از تحریم کمپانی ZTE در ماه های اخیر، اکنون نوبت به تحریم هواوی است. هواوی در مورد تحریم هایی که ممکن است بر علیه آن اعمال شود، اظهار نظر کرده است و گفته است که انتظار تحریم از سوی ایالات متحده را ندارد.

بررسی علت تحریم هواوی توسط ایالات متحده

نگرانی ایالات متحده در مورد دو شرکت ZTE و هواوی به سرقت اطلاعات از مشتریان و سازمان های آمریکایی باز می گردد. مدتی است که هواوی مورد انتقاد قرار گرفته و از دید بسیاری از دولتمردان آمریکایی، تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شود. با این حال کِن هو از مدیران اجرایی هواوی به روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche اعلام کرده که انتظار ندارند تنبیه مشابه با ZTE بر هواوی نیز اعمال شود.

کمپانی ZTE  به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و کره شمالی محکوم شده بود، اما هواوی از تمامی قوانین و مقررات ارائه شده توسط اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل پبروی کرده است. اویل اردیبهشت ماه سال جاری بود که وال استریت ژورنال گزارش کرد هواوی توسط وزارت دادگستری ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود که آیا تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده یا نه.

تحریم هواوی توسط ایالات متحده نگرانی هایی به همراه خواهد داشت

مدیر اجرایی هواوی اعلام کرده که هدف هواوی استفاده از بهترین فناوری ها است و بنابراین به خرید چیپ های آمریکایی در سال جاری میلادی ادامه خواهد داد. هواوی همچنین در حال کار روی سیستم عامل اختصاصی خود است و به نظر می رسد در صورتی که از دریافت حق استفاده از اندروید محروم شود، می تواند بر سیستم عامل بومی خود تکیه کند.

کمپانی هواوی با وجود اینکه از چیپست های کایرین ساخت خود برای گوشی های هوشمندش بهره می برد، اما در طراحی رم، مودم LTE و کنترلرهای شارژ باتری به کمپانی های آمریکایی وابسته است.

.

منبع: phone Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر