;
coinex

توجه وزارت ارتباطات به حفظ آثار تاریخی؛ مرمت خانه مستوفی الممالک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از مرمت خانه مستوفی الممالک داد. میرزا حسن مستوفی الممالک نخستین وزیر پست و تلگراف و تلفن بوده است.

به گزارش تکراتو، محمد جواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود اعلام کرده است که خانه‌ی میرزا حسن مستوفی الممالک توسط وزارت ارتباطات مرمت و احیا می‌شود. وی همچنین در توییتر نیز در مورد مرمت خانه مستوفی الممالک سخن گفت و آن را یک ارزش تاریخی دانست.

مرمت خانه مستوفی الممالک توسط وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات اعلام نمود که این خانه از حدود دو دهه پیش در اختیار وزارت ICT قرار داشته اما تلاشی برای مرمت و احیای آن انجام نشده است. وی تاکید کرد که این هفته طرح احیای این خانه تاریخی توسط وزارت ارتباطات کلید خواهد خورد.

مرمت خانه مستوفی الممالک

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

میرزا حسن مستوفی الممالک، از مشاهیر معاصر ایران بوده که در چند کابینه دوره قاجار رئیس الوزرا یا وزیر بوده و به عنوان نخستین وزیر پست و تلگراف و تلفن شهرت داشته است. خانه ارزشمند این شخصیت تاریخی در قلب بافت تاریخی تهران از حدود دو دهه پیش در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشت اما اقدامی برای مرمت و احیای آن انجام نشده است.

از این هفته و با اهتمام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه، طرح احیای این خانه تاریخی کلید خورده است. این خانه با ارزش های معماری که دارد گویای بخشی از هویت تاریخی پایتخت است و می تواند به مرکزی فرهنگی متناسب با اهداف وزارتخانه تبدیل شود. بازسازی و ترمیم و تعریف کاربری جدید خانه مستوفی الممالک به عنوان یکی از ارزش های تاریخی انجام خواهد شد.

از خبرنگارانی که پیگیر احیاء این اثر تاریخی بودند، تشکر می‌کنم.

مرمت خانه مستوفی الممالک توسط وزارت ارتباطات

.

منبع: yjc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر