;
coinex

رده بندی جهانی سرعت اینترنت ؛ بررسی جایگاه ایران در این رده بندی

رده بندی جهانی سرعت اینترنت مشخص شد. اطلاعات منتشر شده نشان از سقوط ۱۲ پله ای سرعت اینترنت ایران نسبت به سال قبل دارد.

به گزارش تکراتو، تحقیقات بین المللی جدید در مورد رده بندی جهانی سرعت اینترنت حاکی از این است که کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی از اینترنت بسیار خوبی استفاده می کنند اما این شرایط برای کاربران دیگر کشورها چنین نیست.

براساس داده های مربوط به ۱۶۳ میلیون تست جهانی پهنای باند که منتشر شده اند، مشخص است که سرعت اینترنت ایران نسبت به سال قبل 12 پله سقوط داشته است.

انتشار رده بندی جهانی سرعت اینترنت

داده های مربوط به رده بندی جهانی سرعت اینترنت در مدت 12 ماه و توسط M-Lab  و با همکاری انستیتوی فناوری باز آمریکا، جستجوی منبع باز گوگل و PlanetLab دانشگاه پرینستون جمع آوری شده اند و کامپایل نهایی را سایت Cable  انجام داده است.

این مطالعه بر پایه ۱۶۳ میلیون تست سرعت اینترنت در ۲۰۰ کشور جهان صورت گرفته است. متوسط پهنای باند در جهان با افزایش ۲۳ درصدی به ۹.۱ میلیون بیت در ثانیه دست یافته که سال قبل این میزان ۷.۴ میلیون بیت در ثانیه بوده است.

جایگاه کشورهای مختلف در رده بندی جهانی سرعت اینترنت

در این رده بندی سنگاپور در صدر جدول قرار دارد و توانسته میانگین سرعت دانلود ۶۰ مگابیت در ثانیه را داشته باشد. پس از آن کشورهای سوئد و دانمارک قرار دارند که سرعت دانلود در آنها به ترتیب ۴۶ و ۴۴ مگابیت در ثانیه اعلام شده است.

شرایط دیگر کشورها زیاد مناسب نیست. برای مثال میانگین سرعت اینترنت ایران ۲.۲ مگابیت در ثانیه اعلام شده و نسبت به سال گذشته ۱۲ پله سقوط داشته است. جایگاه ایران در رده بندی جهانی سرعت اینترنت ۱۴۵ است.

ترکیه با سرعت دانلود ۴.۹ مگابیت در ثانیه و علی رغم افت ۸ پله ای به عنوان بهترین کشور خاورمیانه در رده نود و یکم قرار گرفته و پس از آن امارت، عمان و عربستان قرار دارند.

در انتها نیز کشورهای جنگ زده سوریه و سومالی قرار دارند که سرعت دانلود یک مگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهند.

.

منبع: cable

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر