;
coinex

نسخه جدید Gboard همراه با قابلیت های جدید ارائه شد

گوگل نسخه جدید Gboard را ارائه کرد. این نسخه‌ی جدید قابلیت های متفاوتی دارد و دو تغییر مهم در آن قابل مشاهده است.

به گزارش تکراتو، نسخه 7.4 Gboard منتشر شده است و دو تغییر مهم در آن ایجاد شده است. در ابتدای سال 2018 بود که گوگل قسمت هایی از این کیبورد را حذف کرد و اکنون همان ویژگی ها را بهبود داده و دوباره به این اپلیکیشن اضافه کرده است.

بررسی ویژگی های نسخه جدید Gboard

در نسخه جدید Gboard دو تغییر ایجاد شده: یکی کنترل کننده غلط‌های املایی و دیگری استفاده از یک مینی کیبورد برای کدهای مورس. غلط یاب املایی که قبلا حذف شده بود، اکنون دوباره اضافه شده است.

در هنگام نوشتن در صورتی که کاربر کلمه ای را به صورت اشتباه تایپ کرده باشد، ویژگی غلط یاب املایی آن را با خط قرمز نشان می دهد. می توان در صورت تمایل این ویژگی را غیرفعال کرد.

تغییر بعدی که در نسخه جدید کیبورد Gboard ایجاد شده، استفاده از یک مینی کیبورد است که به وسیله آن می توان از کدهای مورس (خط و نقطه) برای نوشتن جمله‌های مختلف استفاده کرد. این ویژگی را می توان از بخش تنظیمات زبان فعال نمود.

قابلیت های احتمالی دیگری هم وجود دارد که از جمله می توان به به ویژگی شناور بودن کیبورد اشاره کرد. یعنی  جی‌بورد در پایین صفحه ثابت نخواهد بود و می تواند در هر جایی قرار گیرد.

احتمالا گوگل ویژگی های جدید دیگری هم به این کیبور اضافه خواهد کرد ولی فعلا باید منتظر بود.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر