;
coinex

ماهواره اینترنتی فیسبوک در حال ساخت است؛ استفاده از اینترنت در همه جا

ماهواره اینترنتی فیسبوک در حال تولید است. اطلاعاتی جدید نشان از فعالیت فیسبوک بر روی پروژه‌ی ماهواره اینترنتی دارد.

به گزارش تکراتو، فیسبوک هم اکنون روی یک پروژه ماهواره ای تازه کار می کند که می‌تواند ارتباطات اینترنتی پهن باند را در اختیار نواحی محروم و نیمه محروم دنیا قرار دهد. اسناد به دست آمده در مورد این پروژه، با استناد به قانون آزادی اطلاعات آمریکا از FCC درخواست شده‌اند و جزئیات مربوط به تبادل چندین ایمیل میان مقامات FCC و   فیسبوک را نشان می‌دهند. این ایمیل‌ها بین سال ‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ رد و بدل شده‌اند.

استفاده از اینترنت با ماهواره اینترنتی فیسبوک

در پیام‌های مربوط به سال ۲۰۱۸، نمایندگان فیسبوک درخواستی را اعلام کرده‌اند که به یک ماهواره اینترنتی کوچک موسوم به آتنا اشاره دارد. اوایل امسال نیز شایعاتی در مورد تصمیمات این کمپانی در مورد ساخت ماهواره اینترنتی اعلام شد.

در ادامه موسسه مهندسان برق و الکترونیک به اسنادی از FCC  دست یافتند که به ماهواره آتنا اشاره داشت و در ظاهر متعلق به فیسبوک بود.

فیسبوک قبلا هم در زمینه ساخت تکنولوژی‌های ماهواره‌ای مرتبط با اینترنت فعالیت‌هایی انجام داده است. فیسبوک قرار بود تا سال ۲۰۱۶ میلادی بخش‌هایی از آفریقا را تحت پوشش شبکه اینترنتی ماهواره‌های خود قرار دهد. پهپاد آکیلا را هم با این هدف مورد آزمایش قرار داد ولی در ادامه از آن کناره گیری کرد.

فیسبوک هم اکنون بالغ بر دو میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد و به نظر می‌رسد که هدف وی از ساخت ماهواره اینترنتی، افزایش تعداد کاربرانش باشد تا بتواند به رشد خود ادامه دهد.

.

منبع: mashable

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر