;
coinex

حمله هکرهای روسی به اتاق کنترل برق ایالات متحده

هکرهای روسی به اتاق کنترل برق ایالات متحده حمله کردند. این هکرها که برای روسیه کار می‌کنند و سال گذشته بود که توانستند به این اتاق حمله کنند.

به گزارش تکراتو، مقامات فدرال در مورد حمله هکرها به اتاق کنترل برق ایالات متحده اعلام کردند، که آنها امکان ایجاد خاموشی در شبکه برق را داشتند. گفته شده که این هکرها برای یک گروه حمایت شده از سوی دولت فعالیت می‌کردند و پیش از این با نام های Dragonfly یا Energetic Bear  شناخته می‌شدند.

حمله هکرها به اتاق کنترل برق ایالات متحده

هکرها توانستند از طریق هک کردن شبکه‌ای که متعلق به یک فروشنده ثالث بود و با شرکت‌های مرتبط با شبکه برق ارتباط داشت، به شبکه‌های ایزوله نفوذ کنند. به گفته مقامات رسمی، این حمله صدها قربانی داشته است. برای این منظور هکرها از روش‌های حمله فیشینگ و چاله آب استفاده کرده‌اند. در ادامه دسترسی به شبکه فروشندگان ممکن شده و سرقت گواهینامه‌ها برای دسترسی به شبکه خدمات و آشنایی با عملیات تجهیزات امکان پذیر شده است.

آنگونه که اعلام شده برخی از شرکت‌ها ممکن است اصلا متوجه اینکه در معرض خطر قرار گرفته‌اند، نشده باشند زیرا هکرها برای دسترسی به شبکه‌ها از گواهینامه‌های قانونی بهره برده‌اند.

گزارش مربوط به حمله هکرهای روسی به اتاق کنترل برق ایالات متحده زمانی منتشر شد که تنش‌ها بین آمریکا و روسیه در زمینه امنیت سایبری بیش از پیش افزایش یافته بود.

در ادامه در ماه مه سال جاری بود که دونالد ترامپ یک دستور اجرایی را که شامل طرح‌هایی برای بهبود امنیت سایبری ایالات متحده از طریق محافظت از شبکه های فدرال، زیرساخت های بحرانی و فضای آنلاین عمومی بود، امضا کرد. یکی از بخش‌های این دستور بر محافظت از شبکه‌های آب و برق، مراقبت‌های سلامت و سیستم‌های مخابراتی تمرکز دارد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر