;
coinex

فیسبوک ضعیف ترین عملکرد مالی را در ۷ سال گذشته داشته است

کمپانی فیسبوک ضعیف ترین عملکرد مالی را در 7 سال گذشته ثبت کرد. علت این ضعف، رسوایی‌های اخیر و تجاوز به حریم خصوصی کاربران بوده است.

به گزارش تکراتو، فیسبوک همیشه سعی داشت به عنوان یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی معرفی شود، اما بروز چندین رسوایی امنیتی و خیانت به حریم خصوصی کاربران، باعث شد دچار مشکل و از جمله ضعف مالی شود.

انتشار ضعیف ترین عملکرد مالی فیسبوک

فیسبوک گزارش درآمدهای خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. برای اولین بار در این 3 سال ارقام مربوط به پیشرفت‌های آن کمتر از پیش بینی‌های انجام شده بود. البته باید گفت که این اتفاق مربوط به عملکرد ضعیف فیسبوک در زمینه مالی نیست، بلکه مشکلاتی دیگر باعث این اتفاق شده است.

ضعیف ترین عملکرد مالی

فیسبوک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته و میزان کاربران فعال روزانه و ماهانه آن نسبت به ۲۰۱۷ حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است. بنابراین بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا روزانه میزبان ۱.۴۷ میلیارد کاربر است. با وجود تمام این اتفاقات فیسبوک ضعیف ترین عملکرد مالی را به ثبت رسانده است.

علت عملکرد مالی ضعیف فیسبوک چیست؟

برخی کارشناسان علت این اتفاق را، تغییر سیاست‌های شرکت در حوزه همکاری اطلاعاتی با سایر کمپانی‌ها پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا می‌دانند. همچنین با محدود کردن دسترسی کمپانی‌های همکار به اطلاعات کاربران، بسیاری از این شرکا دیگر تمایلی برای ادامه همکاری یا پرداخت پول‌های بیشتر ندارند.

همچنین سرمایه گذاران اعلام کردند که افزایش اختیارات کاربران در زمینه حفظ حریم خصوصی باعث شده درآمدهای فیسبوک از تبلیغات کاهش یابد. پس از انتشار این گزارش ارزش سهام کمپانی فیسبوک در بازار بورس ۸ درصد کاهش یافت.

.

منبع:  techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر