;
coinex

تشخیص فعالیت های هسته ای پنهان با علم هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند به تشخیص فعالیت های هسته ای پنهان بپردازد. محققان سیستمی طراحی کرده‌اند که براساس آن می‌توان فعالیت مشکوک هسته‌ای را تشخیص داد.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه کارولینای شمالی یک مدل محاسبه متفاوت طراحی کرده‌اند که می‌تواند اطلاعاتی از عکس‌های ماهواره‌ای و پست‌های شبکه‌های اجتماعی بدست آورد. این سیستم همچنین قادر است فعالیت‌های مشکوک مانند تهدیدات هسته‌ای در کره شمالی را نیز شناسایی کند.

تشخیص فعالیت های هسته ای با هوش مصنوعی

با این مدل جدیدی که توسط محققان طراحی شده است، می‌توان پست‌های قرار داده شده در شبکه‌های اجتماعی را با اطلاعات مختلف نقشه‌های ماهواره‌ای بررسی و مقایسه کرد. این سیستم می‌تواند تشخیص دهد که در محل‌های به خصوص و از پیش تعیین شده، چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

این شرکت سازنده‌ در تلاش است بتواند از این ویژگی برای شناسایی تخطی کشور‌ها در حوزه‌ی توافقنامه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند. اداره امنیت هسته‌ای ملی که زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

چگونگی تشخیص فعالیت های هسته ای مشکوک

در این الگوریتم ارائه شده برای تشخیص فعالیت های هسته ای ، ابتدا از معادلات ریاضی برای بررسی محتوای موجود در تصاویر ماهواره‌ای و پست‌های توییتر استفاده می‌شود. در ادامه داده‌ها جمع آوری شده و در الگوریتم یاد شده قرار می‌گیرد تا احتمال رخ دادن یک اتفاق مشخص در محلی تعیین شده محاسبه گردد.

به عنوان مثال بررسی می‌شود که آیا در نقطه الف، یک سایت آزمایش نیروی هسته‌ای قرار دارد یا نه. دانشمندان می‌دانند که چند مدل دیتای مختلف در محتوای شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود و آنها سعی کرده‌اند مدل موردنظرشان را بر اساس این موضوع طراحی کنند.

این اطلاعات می‌تواند عکس‌هایی از یک تکنولوژی به خصوص، اشاراتی در محتوایی صوتی و به شکل‌های دیگر باشد.

محققین دانشگاه کارولینای شمالی اعتقاد دارند که اطلاعات مخفی در محتوای شبکه‌های اجتماعی، در واقع منابع اطلاعاتی جدیدی هستند که می‌توان از آنها در زمینه‌های نظامی استفاده کرد.

.

منبع: dailymail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر