;
coinex

اپل تریلیون دلاری شد ؛ میراث استیو جابز به بالاترین ارزش خود رسید

اپل رسما وارد کلوب تریلیون دلاری‌ها شد. غول کوپرتینو دیشب به تنهایی در لیست شرکت هایی در ایالات متحده وارد شد که به ارزش 1 تریلیون دلار رسیده‌اند.

دیشب قیمت هر سهم اپل به 207.0425 دلار رسید که با ضرب آن در 4 میلیارد و 829 میلیون و 926 هزار سهم کلی این شرکت، اپل بر قله یک تریلیون دلار ایستاد. این عدد را ساده نگاه نکنید. اپل یک شرکت فوق العاده است که دستاوردهای بزرگ و باورنکردنی به دست آورده است و اکنون میراث استیو جابز یک تریلیون دلاری شده است.

در اوایل سال جاری میلادی مدیرعامل اپل، تیم کوک، در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که در ماه ژانویه تعداد دستگاه‌های فعال اپل به 1.3 میلیارد رسیده است. در حالی که رشد سخت‌افزارهای این کمپانی همچون آیفون و آیپدها رفته رفته در حال کاهش است، اما ارائه خدمات و سرویس‌های پرزرق و برق این کمپانی می‌تواند تا سال‌ها برای کوپرتینو درآمد عظیمی به دست آورد.

ارزش اپل به یک تریلیون دلار رسید

پس از استیو جابز تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل انتخاب شد. اگرچه تیم کوک نتوانست خلاقیت‌های نوآورانه استیو جابز را ادامه دهد، اما استراتژی های او برای اپل چندان هم بد نبوده است.

اپل به ارزش یک تریلیون دلار رسید و با توجه به ماهیت ناپایدار بازار این رقم می‌تواند برای مدت طولانی برای کوپرتینو باقی بماند و یا در رزوهای آینده به بیش از این عدد نیز افزایش پیدا کند. البته اپل تنها کمپانی نیست که به چنین ارزش عظیمی دست یافته است.

ارزش PetroChina که یک شرکت نفتی چینی است در سال 2007 به 1 تریلیون دلار رسید، هرچند که این شرکت به سرعت ارزش سهام خود را از دست داد و مجددا به کلوب میلیون دلاری‌ها پیوست.

پیش از این پیش بینی می‌شد که شاید آمازون اولین شرکت آمریکایی باشد که مرز یک تریلیون دلار را لمس خواهد کرد، اما در هر صورت اپل با پشت سر گذاشتن رقیبالن قدرتمند خود اکنون تنها کمپانی جهان با ارزشی در حدود یک تریلیون دلار است.

اما آیا اپل همچنان می‌تواند به تنهایی در کلوب تریلیون دلاری‌های جهان حکمرانی کند؟ گذر زمان پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد.

.

منبع: cdn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر