;
coinex

حذف صفحات سیاسی با صدها هزار دنبال کننده در فیسبوک

آغاز انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا، باعث شد تا فیسبوک به حذف صفحات سیاسی با صدها هزار دنبال کننده بپردازد. در اینستاگرام هم چندین صفحه حذف شده‌اند.

به گزارش تکراتو، فیسبوک به دلیل احتمال فعالیت مخرب هماهنگ و ارتباط با سازمان‌های روسی، به حذف صفحات سیاسی پرداخته است. عده‌ای از افراد اعلام کردند که فیسبوک فرصتی مناسب برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را به روس‌ها داده است.

با این دخالت امکان تغییر در نتیجه انتخابات فراهم شده است. مسئولان فیسبوک برای جلوگیری از تکرار این مساله، دست به کار شده و به حذف صفحات سیاسی در این شبکه اجتماعی و ایسنتاگرام پرداخته‌اند.

حذف صفحات سیاسی از فیسبوک و اینستاگرام

فیسبوک در ابتدا ۳۲ صفحه سیاسی را به اتهام فعالیت‌های مخرب سیاسی از فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است. این صفحات حذف شده ۲۹۰ هزار دنبال کننده داشته و تظاهرات علیه گردهمایی اتحاد راست‌گرایان را رهبری می‌کردند.

این کمپانی همچنین ۴۷۰ حساب کاربری متهم به انتشار مطالب کذب و منتسب به روس‌ها را نیز پیش از این بسته بود.

علت حذف صفحات سیاسی توسط فیسبوک

یکی از دلایل حذف صفحات سیاسی و مسدود شدن آنها توسط فیسبوک، احتمال درگیری بین نئونازی‌ها و مخالفان آنها بوده است؛ زیرا سال گذشته درگیری این دو گروه در شارلوت ویل، باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر شد.

فشارهای سیاستمداران و افکار عمومی روی فیسبوک تاثیرگذار خواهد بود و باعث می‌شود که فیسبوک در آینده صفحات بیشتری را هم مسدود کند.

.

منبع: the guardian

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر