;
coinex

افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد؛ فعلا ماشین نخرید!

افزایش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد. رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت که حباب قیمت‌ها در بازار خودرو بزرگتر شده است.

به گزارش تکراتو، به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در چند روز اخیر، حباب قیمت‌ها در بازار خودرو بزرگتر شده است. رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران اعلام کرد که حباب قیمت‌ها در بازار خودرو بزرگتر شده‌اند و قیمت‌های فعلی غیرواقعی هستند.


بیشتر بخوانید:  آغاز به کار نمایشگاه خودرو مشهد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر


افزایش قیمت خودرو در بازار

سعید موتمنی در مورد افزایش قیمت خودرو اعلام کرد که متاسفانه نرخ ارز در بازار غیررسمی که بالا می‌رود سایر بازارها نیز از آن تاثیر می‌گیرند. وی بیان کرد که نرخ واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است و تاکید کرد که امیدوار است دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یابد و به نرخ واقعی خود دست یابد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد که کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر مثبتی بر قیمت سایر کالاها خواهد داشت و افت قیمت خودرو هم یکی از این موارد است.

افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد

وی افزود که درست است قیمت خودرو افزایش یافته اما در عمل هم هیچ خرید و فروشی در این بازار انجام نمی‌شود زیرا مردم خود آگاه هستند و می‌دانند که قیمت‌های فعلی واقعی نیستند و بنابراین خریدی انجام نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید: اعلام قیمت مصوب تایرهای بارز در بازار (نرخ تک فروشی مرداد ماه ۹۷)


موتمنی ادامه داد که دولت باید به جای ارائه ارز ارزان قیمت ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها را در بازار ارز غیررسمی متعادل کند و تاکید کرد که متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها، کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را، با نرخ آزاد می‌فروشند. بنابراین مهمترین اقدام در این شرایط، راه‌اندازی بازار ثانویه ارز است که کاهش و واقعی‌سازی قیمت ارز را در بازار غیررسمی به همراه خواهد داشت.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر